visa europa

• marios

Hallo heeft iemand ervaring met het volgende, een vriend van mij die in egypte woont wil een aantal weken naar mij toekomen. weet iemand wat hij nodig heeft aan papieren om naar europa te gaan. in ditgeval praten ik over griekenland, maar neem aan dat dat hetzelfde is als nederland.

bedankt

• Petr.

Contact opnemen met de Griekse ambassade in Egypte.

• Iris

ik heb uit eigen ervaring vernomen dat het zeer lastig is voor egyptenaren om het land uit te komen.

Wat hij in ieder geval nodig heeft is een paspoort, een officiele uitnodiging vanuit het land waar hij naartoe wil en de officiele ontslag papieren van het leger. Verder moet hij volgens mij ook wat medische verklaringen hebben en iets van een contract van zijn werk om aan te geven dat het om vakantie gaat en niet om je permanent te vestigen. Voor de rest moet hij idd contact op nemen met de mensen van de ambassade, de mensen die hier werken zijn egyptenaren dus een taalbarriere zal er niet zijn. Maar het zal wel lastig worden, mijn vriend heeft geen toestemming gekregen om naar Nederland te komen om mij te bezoeken, maar succes!