marsa alam

• Marian

Hoi Egypte gangers

Wij gaan in de Mei vakantie naar Marsa Alam wat is nu wijs om mee te nemen

euro's of toch Egypt. ponden???

Graag jullie advies.

Groetjes van Marian

• Gipsy

Euro's zijn in Egypte om te wisselen tegen een gunstigere koers dan hier in NL.

Je kunt -excursies ed- ook met euro's betalen, soms betaal je dan echter wel wat meer.

Ook kun je pinnen, alhoewel in Marsa Alam de mogelijkheden wat beperkter zijn. Persoonlijk ben ik van mening dat het pinnen in Egypte nog steeds niet zo veilig is als hier in Nederland, ivm het ‘inslikken’ van pasjes en een ander (lees: hoger!) bedrag van de rekening afgeschreven dan het ontvangen bedrag.

• Nicolle

Hoi Marian,

Waar gaan jullie heen ik Marsa?

Wij gaan 20 juli (pas) 3 weken naar Brayka Bay.

En ons plan is om wel wat ponden mee te nemen, voor onder meer fooien enzo.

Alvast veel plezier.

groetjes Nicolle

• Marian

Wij gaan ook naar Brayka Bay.

Bij wie hebben jullie geboekt?

Groetjes

• Nicolle

Bij Neckermann

• Ingrid

Als je bij een Nederlandse touroperator boekt, zijn de prijzen van excursies in Euro's en is het juist goedkoper om daarmee te betalen. Bij onze agent kon je wel in Ponden betalen maar die koerst was ongunstiger dan bij de bank omdat de koers nogal schommelt en de Euro juist waarde vast is (vroeger had je dit met Dollars). Met pinnen heb ik nooit problemen gehad en ook nooit hierover gehoord van anderen. Wel betaal je bij je bank vaak transactiekosten voor pinnen in het buitenland. Buiten je visum en excursies om zou ik trouwens verder alles in Ponden betalen.

• Hendrika

Marian,

in Marsa Alam zijn geen pinautomaten. Excursies kun je betalen met euro's of creditcard. Extra dingen in het hotel kan ook in euro's of creditcard. Het is handig wat ponden mee te nemen voor de fooi, kun je in Nederland bij het grenswisselkantoor halen en neem dan 5 en 10 ponds biljetten.

• femke

Je kunt volgens onze hostess( Ik ben vorige week teruggekomen uit Marsa Alam) alleen pinnen op het vliegveld. Ze zijn bij verschillende hotels wel bezig met banken te maken met automaten, maar die automaten zijn dan weer alleen voor creditcards.

Ik was overigens in hotel Akassia Swiss Resortb en daar was het in een woord SUPER!!!

femke

• Hendrika

Ben ik helemaal met je eens, ik ben er ook geweest.