Hoi Wendy,
Hoe lang ga je? Als je de gelegenheid hebt om 2 weken i.p.v. 1 week te gaan, zou ik dat beslist doen!
Zelf wil ik ooit nog wel eens de piramides zien bij Caïro, maar voorlopig houd ik het bij Luxor/Rode Zee. Wij waren onlangs bij de Rode Zee en zouden vanaf ons hotel (in Makadi Bay) naar Luxor gaan. Je vertrekt dan ‘s ochtends vanaf een grote parkeerplaats om 7.00 uur (je wordt eerst met een bus opgehaald bij je hotel, natuurlijk), en je rijdt dan nog zo’n 3,5 uur naar Luxor. Je kunt bij het uitkiezen van de excursies kiezen voor 1 dag Luxor (dus ‘s avonds terug), óf met 1 overnachting, dus dan heb je 2 hele dagen. De terugreis is in beide gevallen ’s avonds om 18.00 uur, in het stikkedonker… Als je met overnachting kiest, is het natuurlijk duurder, maar je hebt langer de tijd. Aan de andere kant is het ook zonde van je All Inclusive of Half Pension als je dan ineens 2 dagen de hort op bent…
Door omstandigheden hebben (dochter kreeg Hollandse griep!) wij de excursie moeten annuleren. Voor de komende keer heb ik het zó geregeld: op donderdag met een vlucht naar Luxor, daar 2 nachten slapen, dan met bus naar Rode Zee en dan met de donderdagvlucht weer terug naar A'dam. Maar je kunt natuurlijk ook een andere combinatie maken. Bijvoorbeeld donderdag heen naar Luxor, daar 4 nachten blijven, met de bus naar de Rode Zee, en dan daar nog 3 nachten (donderdagvlucht terug), of 5 nachten blijven (zaterdagvlucht)! In de diverse gidsen staan trouwens ook diverse rondreizen. Isropa, Hotelplan, Holland International, Neckermann… Je moet gewoon een beetje zoeken wat het meest bij jullie past, en wat aansluit op jullie wensen! Je kunt ook in Google intikken: Luxor - Hurghada rondreis, en dan krijg je nog meer opties! Succes!