met 2 kids naar Sharm el Sheik: uitstap?

• renilde

Wij gaan tijdens de paasvakantie (2-16/04/06) met onze twee zoontjes (6 en 8j) naar Sunrise Island Garden Resort. Alhoewel ze echt niet graag ‘op uitstap’ gaan, zou ik toch minstens 1 excursie willen doen. Welke kindvriendelijke excursies kunnen jullie ons aanraden?

Hebben jullie nog meer tips (wat mag er absoluut niet ontbreken in de valies, wat kan ik beter ginds kopen, kledij, …)? Het is nl. onze eerste reis naar Egypte.

We kijken er echt allemaal naar uit en hopen op een kei-toffe vakantie!

Oh ja, hoe zit het met het zomeruur? Hoe lang duurt de vlucht?

• wendy

volgens mij is er wat betreft excusies niet zoveel te doen in sharm.. maar dat is wat ik weet.. misschien zijn er anderen die weten wat er te doen is.

• Inge

In Sharm zijn voldoende excursies te boeken. Ook sommige geschikt voor de kids. Snorkelen is erg populair. Daar hoef je niet perse voor op excursie, want je ziet ook de prachtigste vissen direct aan de kust. Voor de kleinsten is een glasbodemboot ook erg leuk. Ik had verwacht dat er niet zo veel te zien zou zijn, maar het viel mee, want het zicht is erg goed en genoeg mooie vissen te zien. Wij konden al voor € 5,- mee.

Er is ook een jeepsafari door de woestijn met bezoek aan Dahab en kameelrijden, maar dit is een lange dag.

Bij ons stond ook een middagje kameelrijden op het programma. Deze werd aangeraden als er kinderen meegingen.

Op onze tocht naar het Catharinaklooster waren ook jonge kinderen aanwezig, maar ik vond deze excursie niet geschikt voor kinderen onder de 12.

Er waren ook reisorganoisaties die zwemmen met dolfijnen aanboden, maar hier heb ik geen ervaring mee.

Gr. Inge

• Inge

Oh ja…een avond bij de bedoeinen is misschien ook wat. Er wordt dan een show gegeven en dit vinden kinderen meestal ook wel leuk om te zien.

• renilde

bedankt allemaal!

maar voor ons geen kamelen meer, verleden jaar de schrik van mijn (en de jongste, toen 5) leven gehad toen we een kamelentochtje gingen maken; ze heeft welgeteld 3 minuten geduurd… :-(