Neckermann Rondreis Osiris

• John

Hallo allemaal!

Een lang gekoesterde wens komt eindelijk uit! We gaan naar Egypte dit jaar….Maar nu nog een goede reis vinden…. wat is dat moeilijk zeg! Er zijn zoveel aanbieders met allemaal soortgelijke reizen en probeer in dat woud van reizen maar eens iets te vinden waarvan je zoiets hebt van: “Ja! Dit is wat ik wil!” We willen namelijk wel de twee hoogtepunten van Egypte combineren: de prachtige cultuur en het relaxed vakantievieren aan de Rode Zee.

Na lang (zeg maar gerust heeeel lang) zoeken (en wikken en wegen) hebben we de keuze teruggebracht naar één reis:

We willen in September met Neckermann de 8-daagse (5*)rondreis ‘Osiris’ gaan maken met daarna 8 dagen Rode Zee in El Gouna (Sheraton Miramar).

Over het hotel kan ik heel veel terugvinden op Internet. Heeft goed recencies van eerdere gasten gekregen. Dus daar waren we zo over uit. Alleen de rondreis is nog een beetje een probleem…. Vragen waar ik bijvoorbeeld mee zit:

Hoe is het schip (volgens de reisgids zou de reis uitgevoerd worden op de MS Sunrise Mahrousa)? Hoe is de lokale begeleiding van Neckermann? Is het niet verschrikkelijk haasten om in 8 dagen zowel een nijlcruise (inclusief Abu Simbel) te doen en Caïro te zien?

Graag zou ik ervaringen van anderen horen over deze rondreis (of andere rondreizen van Neckermann.) Ik heb al gezocht in het prikbord, maar ik kan niet zo heel veel terug vinden. Dus: als jullie info hebben…… Héél graag!! :-) TNXS!

• Gipsy

Met de locale begeleiding van Neckermann heb ik geen ervaring, wel met Neckermann naar andere bestemmingen geweest. Daar is niks mis mee. volgens mij ook niet met hun 5* rondreis, dat zit wel goed.

Een Nijlcruise is een hele relaxte manier van reizen, je hoeft niet bang te zijn voor haasten. Alhoewel je een aantal dagen vroeg uit de veren zult moeten, er zijn wel wat afstanden te overbruggen. En soms zijn de excursies naar de tempels erg vroeg in de ochtend, ook vanwege de hitte. (zeker begin) september kan nog erg warm zijn in het zuiden. De afstand naar Cairo is niet gering en als je met de trein gaat is deze route even een stuk minder comfortabel. Maar je moet er iets voor over hebben, nietwaar? En in de trein pik je ook nog wat mee van het ‘echte’ Egyptische leven van deze tijd.

Volgens mij heb je een prima keuze gemaakt, hiervan zul je geen spijt krijgen.