Uitgaan en Egypte in oktober??

  • Melanie

    Beste mensen, weet iemand hoe de avonden in Egypte zijn?? Kun je er wel een béétje uitgaan en is het gezellig? of is het echt alleen maar puur strand, duik en cultuurvakantie daar?

    Mijn moeder en ik zouden er wel naartoe willen, maar dan willen we wel graag een beetje gezelligheid in de avonden. We lazen dat dit in Sharm El Sheik wel het geval was.. maarja we horen het liever van mensen die er echt zijn geweest. Op het reisbureau zeiden ze namelijk dat er in de avonden in Egypte niks te beleven is.. En weet iemand hoe het in oktober is in Egypte? Goed weer?? Hoe zijn de mensen?? Kan je er als twee vrouwen toch wel veilig naartoe?

    Bedankt voor de reacties! Groetjes

  • Makri

    Je kan er best lekker uitgaan hoor! Ze hebben vele terrasjes waar je lekker kunt zitten en er heerst veel gezelligheid. Ook zijn er wel een paar discotheken dus je kunt er je gang gaan hoor! In sharm hebben we graag bij de camel divingclub gezeten. Erg gezellig en midden in het centrum. Het weer is ook nog best knap hoor in Oktober!

  • Gipsy

    Voor het nightlife ga je niet naar Egypte. Maar dat wil echt niet zeggen dat er 's avonds niks te beleven is. Beetje erg kort door de bocht van het reisburo.

    In de grotere hotels wordt iedere avond wel wat georganiseerd, er zijn discotheken, bars, restaurants, terrasjes. Eigenlijk voor ieder wel wat wils.

    Maar het is natuurlijk geen Spanje.

    Oktober is qua temperatuur en weer een perfecte tijd, maar de drukte en ook het uitgaansleven is dan wel wat minder dan in hartje zomer.

    Egypte is een relatief veilig land, ook voor twee vrouwen alleen. Het is absoluut geen probleem om samen met je moeder te gaan.

    Maar wat is eigenlijk voor jullie de reden om voor Egypte te kiezen, wat verwacht je overdag en wat wil je dan gaan doen?

  • Henk

    Melanie schreef:

    >

    > Op het

    > reisbureau zeiden ze namelijk dat er in de avonden in Egypte

    > niks te beleven is..

    Dan zou ik mijn reis maar liever bij een ander reisbureau boeken.

    Henk

  • Charmaine

    Hoi Melanie,

    In Sharm is er zeker wat te beleven in de avonden. Je hebt hier Hard Rock Cafe, daar is elke avond wel wat te doen. Je hebt Pacha, die hebben 3 x per week een party. Je hebt Buddha Bar, Busstop, Black House, CCCP en er gaat binnenkort een nieuwe open. Dus vervelen zul je je niet hier.

    Groetjes Charmaine

  • René

    Niets te beleven in de avonden? Is maar net hoe je het bekijkt. Inderdaad, als je disco's wilt, dan zit je redelijk verkeerd. Maar als je houdt van het straatleven, van de drukte van de bazaar, van een waterpijp roken op een terras, dan zit je heel erg goed. In steden als Cairo, Aswan en Luxor hoef je je in de avonduren absoluut niet te vervelen.