buikloop en het eten en drinken

• marijke

ik vind jullie reaktie heel leerzaam ik gaat van te voren nog even mijn huisarts misschien heeft die ook nog tips en kan me natuurlijk heel goed qwa gezondheid

ik hoop dat het allemaal mee valt en dat we heerlijk kunnen genieten van al het moois en het heerlijke weer en de rode zee natuurlijk

ik blijf wel kijken hier want ik vind de info heel boeiend

• waldo

Wij zijn net terug en hebben nergens last van gehad. We hadden wel van alles mee(ors ed) maar niet nodig gehad. geen kraanwater, buiten de resorts geen ijsblokjes, fruit, sla ed, iedere dag een colaatje, niet te druk maken en niet te koud drinken als het warm is. Fijne vakantie, ik zou zo weer heen willen!

• marijke

nou kan me voorstellen mag ik weten waar je bent geweest en hoeveel sterren je hotel had want daar zijn nog wat onduidelijkheden over volgens mij maakt het niet zoveel uit hoeveel sterren je hotel heeft maar goed ik sta open voor elk advies en wat nog meer

• Ingrid

Ik ben nu 4x in Egypte geweest (2x vakantie en 2x langere tijd voor werk) en ben nog nooit ziek geworden van het eten. Natuurlijk is de 1 gevoeliger dan de ander dus je weet het maar nooit maar in Nederland kun je ook voedselvergiftiging of salmonella oplopen. Egypte heeft een slechte naam omdat er inderdaad veel mensen maagklachten krijgen maar naar mijn mening heeft dat vooral te maken met o.a.: de hitte (in de zomer worden veel meer mensen ziek), te weinig water drinken (uitdroging), te koude drankjes drinken (daarmee zijn ook ijsblokjes en ijsjes een taboe… is een aanslag op je maag), te veel alcohol !!!!!!! (ik had standaard diarree na een avondje doorzakken), een ander dieet (met de buffetten eet je vaak vanalles door elkaar en anders dan je thuis eet), te lang in de zon (onder de parasol wordt je ook bruin en doe vooral een petje op), vermoeidheid, temperatuurswisselingen (vanuit de warmte in de airco en v.v. of vanuit het water in de wind), etc. etc. Ik heb overal en nergens gegeten en zelfs rauwkost e.d. (in hotels, lokale restaurantjes, bij mensen thuis, op straat, op de boot, in de woestijn) en heb daar nooit last van gehad. Ik heb zelfs mijn eerste avond in Egypte door een misverstand de hele avond kraanwater gedronken… en zelfs toen niet ziek geworden :-) Maar goed, het is persoonlijk… mijn moeder wordt al ziek als ze kijkt naar een niet goed schoongemaakte garnaal ;-)

• marijke

kijk dat bedoel ik ik vind het fijn om te lezen dat er ook mensen van alles en nog wat doen en niet ziek worden

ik lees vooral wat je niet moet doen en dan nog ziek worden

ik hoop meer van dit soort reaktie's te lezen

• Ira

Ik ben zondag teruggekomen uit Egypte. Heb samen met mijn dochter een rondreis gedaan. Eerst 3 dagen Cairo, met de trein naar Luxor en daar 5 dagen. Overal en nergens gegeten en nergens last van. Wel heb ik een beetje uitgekeken wat ik at. Inderdaad geen rauwkost en goed doorbakken vlees. Altijd een fles water bij me, veel drinken!! Na elk w.c. bezoek handen “wassen” met meegebracht desinfecteer. Ook tussendoor regelmatig gebruikt. In de trein heb ik de wc ff uitgesteld……

Ik heb Egypte ervaren als een fantastisch land met super vriendelijke mensen en heerlijk eten!!! Veel plezier en geniet ervan!