Ik ben nu 4x in Egypte geweest (2x vakantie en 2x langere tijd voor werk) en ben nog nooit ziek geworden van het eten. Natuurlijk is de 1 gevoeliger dan de ander dus je weet het maar nooit maar in Nederland kun je ook voedselvergiftiging of salmonella oplopen. Egypte heeft een slechte naam omdat er inderdaad veel mensen maagklachten krijgen maar naar mijn mening heeft dat vooral te maken met o.a.: de hitte (in de zomer worden veel meer mensen ziek), te weinig water drinken (uitdroging), te koude drankjes drinken (daarmee zijn ook ijsblokjes en ijsjes een taboe… is een aanslag op je maag), te veel alcohol !!!!!!! (ik had standaard diarree na een avondje doorzakken), een ander dieet (met de buffetten eet je vaak vanalles door elkaar en anders dan je thuis eet), te lang in de zon (onder de parasol wordt je ook bruin en doe vooral een petje op), vermoeidheid, temperatuurswisselingen (vanuit de warmte in de airco en v.v. of vanuit het water in de wind), etc. etc. Ik heb overal en nergens gegeten en zelfs rauwkost e.d. (in hotels, lokale restaurantjes, bij mensen thuis, op straat, op de boot, in de woestijn) en heb daar nooit last van gehad. Ik heb zelfs mijn eerste avond in Egypte door een misverstand de hele avond kraanwater gedronken… en zelfs toen niet ziek geworden :-) Maar goed, het is persoonlijk… mijn moeder wordt al ziek als ze kijkt naar een niet goed schoongemaakte garnaal ;-)