Egypte

• Marian

Ben naar Egypte geweest. Verschrikkelijk. De hele dag bedelaars achter je aan;

kunt nergens ongestoord kijken. Taxiritjes waarvoor men 100x zoveel als de prijs

vroeg. 's Morgens om 4 uur wakker gemaakt worden in het hotel omdat de president

die dag door de straat rijdt moesten alle auto's verwijderd worden.

Nee - nooit meer.

• irene

Wat jammer dat je het zo ervaren hebt Marian.

Het is overal zo. De mensen hebben het armer dan jij en willen graag iets aan je verkopen om van te leven. Afdingen is daar normaal. En de president… tja, die zie je ook niet elke dag ;)

Je moet eens naar Kuta Beach gaan op Bali. Dat is nog 10x erger.

• Gipsy

Jammer Marian, dat voor jou dit negatieve beeld overheerst. je zult vast toch wel ook leuke dingen meegemaakt hebben in je vakantie?

Voor een volgende keer, naar welke bestemming dan ook, zou ik je aanraden om je eerst goed voor te bereiden en te verdiepen in de gewoontes en gebruiken ter plekke. Dan kun je toch meestal wel behoorlijk goed inschatten of dit past bij jou en/of het is wat je zoekt in je vakantie. Het is meestal een verkeerde verwachting die een vakantie behoorlijk kan verpesten.

En dat is erg jammer, wat je hebt niet iedere dag vakantie. Toch?

• marjolein

jammer,dat je egypte zo hebt ervaren!duidelijk heb je heel veel moois gemist!tip:koop voor ieder land waar je heen gaat(ooit)een marco polo gidsje ±6,50 en je gaat beter voorbereid op vakantie.een leuke vakantie wordt iedereen gegund,geen desillusie

• marijke

nou dat klinkt positief wij gaan in september voor het eerst naar egypte

we zijn al wel in turkije geweest dus zijn wel wat gewend met verkoers van winkels daar krijg je bij elke winkel appelthee

nou ik hoop dat wij het beter gaan ervaren

• René

Hihihi, da's inderdaad een goeie opsteker. Maar, als je de rest van de berichten op dit prikbord leest, zul je zien dat erg veel mensen erg positief zijn over Egypte.

Wat Marian schrijft is waar, er wordt regelmatig om baksheesh gevraagd, de toeristen wordt een poot uitgedraaid, etcetera. De kunst is om er a. een positieve twist aan te geven en b. er met de nodige humor op te reageren. Egyptenaren lachen graag, en hebben een beetje een Amsterdams gevoel voor humor. Vaak werkt het goed een grapje te maken, in ieder geval is het een stuk beter voor jezelf dan kwaad worden. Want dan is je vakantie naar de knoppen.

Echt, Egypte is fantastisch, ben nu 3 jaar niet geweest en het kriebelt aan alle kanten. Heerlijk om weer eens door Cairo te slenteren, pret te maken met de verkopers, om op vrijdag bij de pyramides te zitten, waar heel Cairo zit te picknicken. Erg, erg leuk!

• Maaike

He René, wanneer ga je?

• René

Als t goed is eind oktober, begin november. Weet nog niet precies wat ik allemaal ga doen, sowieso vrienden bezoeken in Cairo, misschien dit keer de Mediterrane kust. Ismailya (oid) schijnt erg leuk te zijn!

• Maaike

Ai dat duurt nog een tijdje. Dan kunnen we dus niet afspreken in Cairo. ;)

• misterharryluxor

nooit weer?

licht veel aan je zelf hoe de egyptenaren op je in spelen.

en afzetten, nee het is een spel wat ze graag spelen.

ding je niet af, of maak je ze niet duidelijk over hoe en wat, ja

dan heb je een probleem.

de eerste keren dat ik er was, ben ik wel zo bedonderd, kleur nog rood van schaamte.

en nu? misterharry doet het nu.

heel leukirritant volk kan ze niet missen.