Rondreis Egypte

• Shaar

Hoi,

Ik zou heel graag in mei ongeveer 8 daagjes met mijn vriend naar Egypte willen voor een culturele reis. Zou graag van alles willen zien, piramides, tempels, tombes etc., maar twee daagjes aan het strand erbij is ook wel lekker.

Ik heb al een beetje lopen surfen, maar vind wel veel strandvakanties (bijv. Hurghada), maar niet veel excursievakanties. Of het wordt dan extreem duur (800 euro).

Heeft iemand die al eens zo een soort rondreis heeft gemaakt tips voor me? Welke sites zijn goed om te bezoeken, met niet al te gekke prijzen. Of is het het beste om alle excursies zelf te boeken (daar misschien) en vanuit hier gewoon een strandvakantie te boeken ipv een rondreis (qua geld)?

Alvast bedankt!

Groetjes Shaar!

• monica

Hallo Shaar,

Als je goedkoper uit wilt zijn zal je toch iets moeten laten schieten.

De meeste 8 daagse reizen beperken zich tot luxor/aswan en een cruise tussen deze twee plaatsen. Daartussen bevinden zich de geijkte plaatsen zoals edfu en kom ombo.

Een bezoek aan de pyramides is wel te combineren met een strandvakantie.

Je kan dan kiezen tussen hurghada of Sharm.

De goedkoopste is denk ik skytours (travelways staat ook op de egyptepagina) vooral de lastminutes zijn aantrekkelijk. Ik ben zelf 2x met deze reisorganisatie geweest en heb het prima naar mijn zin gehad. Een 8 daagse tour bieden ze al aan voor een hele leuke prijs, hierbovenop komen wel de transfer- en visumkosten.

Je kan zelf kiezen voor eventuele excursies. Deze kan je gewoon terplaatse boeken, dus dat hoeft allemaal niet bij de boeking van de reis.

Je kan echter ook zelf op stap gaan en dat is heel goed te doen in egypte.

In luxor kan je voor ongeveer 100 pond een taxi huren voor een groot gedeelte van de dag. je geeft gewoon aan waar je heen wilt (handig om dit vantevoren even uit te zoeken) en je wordt heerlijk rond gereden. Het is ook enig om met een faluka over de nijl te zeilen en zo zijn er zat dingen die je zelf kan doen. Dus die excursies zijn geen noodzaak. (je betaald toch snel 130 euro per man x2 is heel veel geld.)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt,

Groetjes,

Monica

• Gipsy

Als je tempels en piramides wilt zien moet je dus in Cairo en in Luxor zijn. Nadeel is dat deze plaatsen nogal ver uit elkaar liggen. Als je dan in 8 dagen ook nog strand wilt moet je dus een behoorlijke afstand overbruggen.

Een Nijlcruise is een ideale manier van reizen, relaxt en je ziet toch heel veel tempels en sites.

Voor Nijlcruises heb je soms ook last-minute aanbiedingen. Alhoewel mei wel een drukke tijd is omdat dit een van de meest ideale periodes is om rond te reizen en bezienswaardigheden te bezoeken.

Als je echt low-budget wilt reizen is een last-minute naar de rode zee badplaatsen de voordeligste manier. Je kunt dan van hieruit de excursies naar Cairo en Luxor boeken. Maar op deze manier zit je dus veel en vooral lang in de bus en je ziet lang niet zoveel als tijdens de Nijlcruise.

Het is dus een kwestie van keuzes maken als je tijd en geld beperkt is.

• René

De Shoestring is denk ik een heel goeie optie, zij hebben een 8 daagse reis voor zo'n 450 euro. Geen strand, maar dat is ook moeilijk te doen in 8 dagen. Een alternatief voor het strand: het Club Med hotel in Luxor heeft een werkelijk fantastisch zwembad, met uitzicht over de Nijl en bij zonsondergang klassieke muziek. Echt geweldig, en heel relaxed!Shaar schreef:

>

> Hoi,

>

> Ik zou heel graag in mei ongeveer 8 daagjes met mijn vriend

> naar Egypte willen voor een culturele reis. Zou graag van

> alles willen zien, piramides, tempels, tombes etc., maar twee

> daagjes aan het strand erbij is ook wel lekker.

>

> Ik heb al een beetje lopen surfen, maar vind wel veel

> strandvakanties (bijv. Hurghada), maar niet veel

> excursievakanties. Of het wordt dan extreem duur (800 euro).

>

> Heeft iemand die al eens zo een soort rondreis heeft gemaakt

> tips voor me? Welke sites zijn goed om te bezoeken, met niet

> al te gekke prijzen. Of is het het beste om alle excursies

> zelf te boeken (daar misschien) en vanuit hier gewoon een

> strandvakantie te boeken ipv een rondreis (qua geld)?

>

> Alvast bedankt!

>

> Groetjes Shaar!

• scharony

ik ben in 2004 met neckermann naar egypte geweest en heb in 8 dagen alles gezien van nijlcruise tot pyramide in cairo. daarna ben ik naar el gouna geweest voor strand vakantie. wij hebben rondreis ramses geboekt. en we hebben een nederlands talige egyptenaar als gids gehad. het was perfect. wij gaan dit jaar weer terug naar egypte.

scharony