huwelijk Hurghada

• Iris

Ik ben een relatie aan gegaan met een Egyptenaar die in Hurghada werkt. Hij wilde met mij trouwen, dat heb ik gedaan. Maar ik heb nog steeds geen huwelijksdocument ontvangen iedere maand ( nu al 5 maanden) moesten we voorkomen bij the big chief of the layers in Hurghada bij het Hoge gerechtshof, telkens werden we weer afgewezen. Wie heeft ervaring met het trouwen in Hurghada?

Mijn vriend/man zegt dat dit een normale procedure in Hurghada is. Ik vind het een vreemde manier om een civil huwelijk af te sluiten. Let wel het is geen Orfi huwelijk (huwelijk met een contract om in een appartement te leven) het is een officieel huwelijk. We hebben dit op deze manier gedaan omdat dit vlgs mijn man goedkoper was.

• Zonnetje

Iris, ik weet ook niet beter dan dat een huwelijk tussen een Egyptenaar en een niet- Egyptische alleen kan worden voltrokken in Cairo. Wij hebben dat destijds ook gedaan en het was toen allemaal vrij snel geregeld. Op deze manier kun je het huwelijk ook in Nederland laten registreren. Ik hoop dat er snel duidelijkheid voor je komt.

• Jol

Beste Iris,

Ik ben niet zo vaak meer op dit forum, omdat ik druk ben met mijn werkzaamheden in Hurghada, Ik weet wel het een en ander af van paperassen van huwelijken.

Ik weet niet wat je gezegdt wordt, maar gerechtsgebouw, hoge chief en lawyers hebben niets met het feit te maken dat je al 5 mnd wacht op je trouwakte.

Je kunt in Hurghada NIET officieel trouwen, ook niet bij de ambassade dames, daar kun je de officiele trouwakte alleen maar laten registreren.

Het officiele huwelijk kan alleen maar bevestigd worden in het kantto van buitenlandse huwelijken (Foreign Affairs.)

Het Orfi krijg je meteen mee van je Lawyer. (Gaat wel veranderen)

Tegenwoordig kun je daar ook clausules in laten bouwen. Bijv: het recht van werken, het recht van reizen voor de vrouw e.d. dus ga zelfs hier niet te overhaast mee om en laat het vertalen!!

Dus iets klopt er niet met jouw huwelijkpapieren.

Als jullie afgewezen worden dan is daar een duidelijke reden voor.

gr, Jol en succes

• elisabeth

Misschien heeft hij nog een vrouw en weet die van niets.Zij moet namelijk toestemming geven als haar man een tweede vrouw trouwt als hij te minste moslim is. Hopelijk kan je deze man een lange tijd. want het is een raar verhaal. Jol heeft het bij het rechte eind. Alleen in Cairo kan het en jouw papieren moeten allemaal door een beedigd vertaler naar het arabisch zijn vertaald.Ook moet je een geloof hebben want op te trouwen met iemand die geen geloof heeft is verboden.

• Iris

Bedankt voor je reactie. Maar in Hurghada trouwen veel mensen. Er is namelijk een lijst van lawyers die een civiel huwelijk mogen afsluiten ook in Hurghada Dus dat was wel oke. Alleen is het een bureaucratie, uren wachten en als de lawyer er geen zin een heeft moet je weer terug komen. Mijn (as) man moet nu 6 maart a.s weer terug komen.

Weet je misschien ook hoeveel een huwelijk in Cairo kost en waar je dit kunt regelen? Ik ga eind april weer naar Hurghada. En dan doen we het op mijn manier in Cairo.

• Iris

Beste Jol

Van een vrouw van een collega van mijn man, vrouw uit Joegoslavie heb ik gehoord dat zij in Hurgharda zijn getrouwd

Wat is het kantto in Cairo?

Welke procedure moet ik dus volgen om in Cairo te gaan trouwen?

Groet Sylvia

• Iris

Hoi

Misschien is dat wel de reden dat hij het in Hurgharda wil proberen. Ik ken hem a.s. zomer 2 jaar. Dan moet hij daar voor uitkomen en toestemming aan zijn eerste vrouw gaan vragen. Dat is zijn probleem dan.

Groetjes Iris

• elisabeth

Wil niet vervelend zijn hoor, maar dat is een beetje mijn ervaring. Vaak(niet altijd hoor) hebben ze een vrouw in Cairo,of alex. Dan is het toch moeilijk om echt te trouwen. Eerst proberen ze een Orfi maar als jij dat niet wil, is er een probleem. Maar misschjien is dit helemaal bij jou niet het geval en is het echte liefde.

• Zonnetje

Klopt als een bus. In Cairo moet je bij het ministery of Foreign Affairs zijn. Je hebt ook een paar getuigen nodig daar. Die kun je overigens zo van de gang plukken. Voor wij konden trouwen zijn we eerst m.b.v. een lawyer (die flink wat geld vroeg overigens) een paar dagen aan de slag geweest om alle papieren die we allebei hadden verzameld overal te laten afstempelen. En dan heb ik het nog niet over de papieren die ik van te voren al hier in Nederland had moeten regelen enz. Die man heeft er wel voor gezorgd dat we met wat steekpenningen voorrang kregen bij de diverse kantoren, want anders moet je vaak dagen wachten voor ze jouw papieren in orde willen maken. Al met al waren wij in een dag of 3, 4 getrouwd. We zijn toen nog naar de Ned. ambassade geweest om de boel te laten stempelen (legaliseren) en toen kon de visumaanvraag beginnen. Wij hebben ons huwelijk toen ook in Nederland (in Den Haag moet dat dan) laten registreren.

En de kosten? Ik denk dat we toen een 400 gulden kwijt waren, dat was incl. het geld voor die lawyer. Maar het is al 8 jaar geleden, dus zeker weten doe ik dat niet meer.

Succes en ik zou de verhalen die hier staan over de evt. 2e echtgenote en het persé in Hurghada willen trouwen door jouw lief toch maar even goed overdenken.

• Marijke

Iris,

Misschien weet je het al hoor maar in hurghada kan je gewoon ongehuwd samenwonen, er zijn er zat die daar met hun europese vriendin wonen….wellicht een optie om e.e.a. uit te zoeken/achter te komen….

gr Marijke