Lekker warm??

• Marjolein

Nou hier dan wat positiefs!Ik woon al jaren in suptropische temperaturen en als je je aanpast,valt het allemaal enorm mee,tenzij je echt niet tegen hitte kan en bij 20 gr.al van je stokje gaat.Vergeet niet hier heerst een hele droge hitte,die beter te verdragen is als 32o in nederland.

Aanpassen heet;zo weinig mogelijk airco,die temperatuursverschillen maakt dat je lichaam/hart veel harder moet werken.3 liter water per dag,geen alcohol overdag(daar komen de meeste mee in het ziekenhuis)iets op je hoofd en luchtige maar bedekkende kleding.in Spanje is het gebruikelijk een siesta(middagslaapje)te doen tijdens het heetst van de dag zo tussen 2 en 4.30 en dat is ook in Egypte aan te raden.Blijf uit de zon op het heetst van de dag.

daarnaast is er meestal aan de rode zee een windje wat het veraangenaamt!

Veel plezier en prettige vakantie

• Nemo

Helemaal mee eens Marjolein :-)

• carla

Hoi marjolein, dank je voor je positieve bijdrage, ik ging al bijna tegen mijn welverdiende vakantie opzien.

groetjes carla

• astrid

nou ik kan ook iets positiefs zeggen ik ben al heel vaak naar egypte geweest (ikheb even snel zitten tellen maar volgens mij al een keer of 12 a 13 ) en ging daar altijd om te duiken , 3 jaar geleden kreeg ik een prachtige dochter en ging dus gewoon door met mijn egypte verhaal ,ze was 5 maanden toen gingen wij naar sharm in maart ,ze was 10 maanden toen gingen wij weer naar sharm (dus in aug ) en ik zal je zeggen geen enkel probleem !!!! veel drinken en af en toe uit de zon ,de warmte is daar veel droger dus prima uit te houden , ik heb in spanje veel meer last dan in egypte ,laat je niet gek maken door al die positieve mensen hier op het prikbord en thuis ,want ook ik heb dat allemaal aan moeten horen en iedereen weet het altijd beter !niet veel inpakken ,zeker geen lange broeken mischien 1 voor een excursie en thats it .

egypte in de zomer met een kind vonden ze voor mij niets ,maar 24uur in de auto niet bewegen naar spanje is wel leuk !!????

veeeeel plezier ,en je zal zien het valt best wel mee

groeten astrid