papyrus

• Tosca

het is ook maar net wat of wie je zoekt. Wij waren vorig jaar in Luxor in een payrusshop, en hebben daar een gekocht met Isis en Nefretitus er op. Die wilde wij graag hebben omdat wij twee hondjes kregen als wij terug waren van vakantie en die hebben wij Isis en Nefra genoemd. Hadden al in diverse shops gekeken en gevraagd. Deze zat ook nog in een lijstje en waren omgerekend, na het afdingen 8 euro kwijt. En wij hadden het er voor over, ook omdat wij het nog nergens gezien hadden.

• elisabeth

Mensen een papayrus kan je op straat voor 10 pond of minder kopen. En laat je niets wijmaken dat dit dan bananen bladeren zouden zijn want dat ik klinklare kul en alleen maar een sprookje. Alle papyrussen zijn gemaakt van dezelfde plant

groet

• Marjolein

Sorry,maar er is wel degelijk verschil in papyrus,origineel egyptisch,handgemaakt,machinaal en chinees! Kun jij het verschil zien?ik wel!

• Willem de Graaf

Marjolein schreef:

Sorry,maar er is wel degelijk verschil in papyrus,origineel egyptisch,handgemaakt,machinaal en chinees! Kun jij het verschil zien?ik wel!>>>

Helemaal mee eens, er zit wel degelijk verschil tussen.

Maar als je het niet ziet is er geen reden om dan de goedkopen versie te kopen.

Belangrijkse criterium is dat jij hem mooi moet vinden.

Gr

Willem

• elisabeth

Ik bedoelde het papier. En jij ziet misschien het erschil maar de meesten mensen echt niet.

• Marjolein

Ook in het papier zit verschil,maar ja er zijn mensen die ook een echte Rembrandt van een nep niet kunnen onderscheiden, uiteraard is het belangrijkste dat je het zelf mooi vind,maar heeft geen nut om onwaarheden te verkondigen!

• moi

helaas is het wel zo, dat een nep-papyrus (dus van bananebladeren) veel minder sterk zijn dan van de echte papyrusplant. het is nog maar de vraag of zo'n andere heel mee naar huis komt!

maar ik ben het ermee eens dat de prijzen een stuk interressanter zijn dan van een echte!

als je de echtheid wil controleren op straat, moet je aan de verkoper vragen of je er even aan mag trekken. een echte kan dit makkelijk hebben, een nepperd trek je zo uit elkaar.

groetjes!