diaree....

• joyce ramaker

rene loperamide zorgt ervoor dat de darmen stil komen te liggen het lost de oorzaak niet op

norit is dan beter

• rene

dat weet ik, maar de krampen verminderen wel, en zo kan je lichaam wat rustiger de nare bacterien te lijf gaan. norit beter? dat zie je toch echt verkeerd. norit helpt geen donder tegen reizigersdiarree, en kan zelfs gevaarlijk zijn omdat het de voedingsstoffen, die je door de buikloop al minder binnenkrijgt, aan zich bindt, dus krijg je helemaal niets meer binnen.

• jeanette

even naar de huisarts gaan. Poepie op kweek want vaak heb je een bepaalde bacterie opgelopen. Dan krijg je een kuur om hier van te herstellen. Niet verwaarlozen. maandag direct even heen gaan!!!

mvg

j

• esther

Heel erg bedankt voor alle reacties!!!! De buikkrampen en de diaree zijn godzijdank al iets minder geworden maar nog niet helemaal weg.Ik hou alleen mijn hart vast voor morgen omdat ik dan weer naar Frankrijk reis (waar ik woon) met de bus. Ik zal ieder geval wat extra loperamide nemen en dan maar duimen dat alles goed gaat en maandag zal ik zeker even langs de huisarts daar gaan.Maar idd, loperamide verminderd echt wel die vreselijke darmkrampen. Vind het alleen wel gek dat ik er dit keer zoveel last van heb terwijl 2 jaar geleden toen ik terug kwam van Egypte nergens last van had. Misschien heeft het toch wel met de kwaliteit van het hotel te maken. Ik was de vorige keer in een 5 sterren en dit keer in een 3 sterren hotel. Waar het overigens wel ook toppie en schoon uitzag. Ik weet niet of iemand daar ooit geweest is. Is in el gouna en het heet panorama inn el khan.

groetjes allemaal!!!

• Marjolein

Kan het toch niet nalaten te reageren op zoveel reakties, Jeanette heeft gelijk,wie blijft er nu zolang mee doorlopen?

Gipsy,denk je dat alle mensen hier dood gaan als ze naar de dokter gaan?kan je verzekeren dat er hele goede artsen en tandartsen zijn en de medische studie ,waaronder intern en ogen staan hier heel hoog aangeschreven op de wereldlijst.Als iedereen zo denkt als jij gaat er geen buitenlander hier naar de dokter, ben dit jaar al 2x hier geopereerd en heb er niks van opgelopen!

Bij diaree,wat verschillende oorzaken kan hebben,en de laatste is eten,maar wel de bakterien in de lucht en te veel alcohol en zon,is het beste 1 dag ors en evt imodium plus,helpt dit niet en blijft het erg naar de dokter! Is het beter en voelen je darmen weer rustig,water,thee(zonder suiker) en droge toast,blijft dat er goed in dan kun je rustig aan weer normale kost gaan eten.

groeten

• rene

zoals je zelf al zegt: intern en ogen staan in EGYPTE heel hoog aangeschreven op de wereldranglijst.

de rest van de wereld heeft echt een ander lijstje.

• Gipsy

Beste Marjolein, wat is er tegen een reaktie als er al verschillende antwoorden zijn? De discussie is volgens mij toch een van de doelen van dit prikbord.

Bij diaree en andere besmettelijke ziekten is het eten en drinken natuurlijk wel degelijk één van de boosdoeners. Uiteraard zijn de (voor ons vreemde) bacteriën de oorzaak, die krijg je mede via je eten en drinkwater binnen.

Er zijn van tijd tot tijd (niet alleen in Egypte hoor) bv hepatitus uitbraken in (ook luxe) hotels. Deze hepatitis, maar ook andere kwalen, wordt dan overgebracht door een besmette kok of keukenhulp via je eten, het serviesgoed ed.

Natuurlijk zeg ik niet dat dat het altijd fout gaat met alle ziekenhuizen en alle artsen. Als je mijn bericht goed leest heb ik het dus ook over veel artsen en sommigen. Ik wil heel bewust niet generaliseren. Niet altijd en alles en bij iedereen dus.

En als je echt een arts nodig hebt is het niet anders en ben je natuurlijk blij dat ze er zijn.

Het ging hier echter om het voorbeeld van Antinal. Dit wordt te pas en te onpas voorgeschreven en uitgedeeld als snoepjes. Ok, het is een paardemiddel voor deze kwaal, maar er wordt niet gekeken naar de gevolgen voor de langere termijn. En dan zou het wel eens slechter met je af kunnen lopen dan wat vervelende diaree.

Het is een feit dat de medische zorg in een derde wereldland als Egypte niet op een dusdanig peil is als die van west europa en men gaat heel anders met bepaalde zaken om.

Persoonlijk lig ik dan toch liever hier in Nederland in het ziekenhuis, als er al wat te kiezen zou zijn. Want dat heb je natuurlijk niet altijd voor het zeggen.

• Marjolein

Je hebt gelijk, behalve dat ziekenhuis in nederland,maar dat is persoonlijk.Maar mij ging het vooral om adviezen van diaree,geen mens blijft daar toch lang mee doorlopen?Zelde als paardemiddelen,bloeddrukmedicijnen etc etc, ligt dat niet aan de kennis van de mens over zijn eigen lichaam?

• marijke

hallo

ik heb al de berichten eens zitten lezen en wij gaan in september naar egypte toe

ik moet zeggen dat ik er niet zo vrolijk van word

we zijn wel eens in turkije geweest en daar hadden we nergens geen last van

maar het lijkt wel of dit land een stukje erger is ??

de inenting die je laat doen beschermd je dus niet voor deze ziekte??

• joyce ramaker

nee

diarree kun je niet voorkomen door een inenting

het enige wat je er tegen kunt doen is opletten met wat je eet en drinkt