Dat snap ik ook wel, Maaike ik herinner me jouw berichten nog dat jullie na thuiskomst nog een tijdlang problemen hebben gehad.
Maar dan helpt een ORS ook niet meer en ben je blij dat je weer bij je eigen vertrouwde huisarts terecht kunt, volgens mij. En die heeft jullie vast en zeker geen Antinal voorgeschreven……..
Maar ik lees hier tot mijn verbazing berichten van mensen die bij de minste of geringste klachten overgaan tot het gebruiken van Egyptische paardemiddelen als antinal ed. Deze worden gebruikt als snoepjes door sommigen, zelfs wordt gedacht dat het preventief zou werken en geslikt als er nog helemaal niks aan de hand is.
Dit wordt ook wel in de hand gewerkt doordat deze middelen overal zonder recept of doktersbezoek verkrijgbaar zijn, zoveel als je wilt.
Ook veel artsen zijn hierin nogal laks: ook voor sommigen van hen zijn toeristen een wandelende geldboom en nemen ze het niet zo nauw hoor. Voor iedere kwaal en kwaaltje is wel een spuitje aanwezig. En dat is dan weer kassa!
Maar natuurlijk: wat moet dat moet. Als het werkelijk nodig is ben je uiteraard blij met alles wat er aan gedaan kan worden.
Niemand wil zijn vakantie verpest zien door vervelende diaree of nog veel erger en aan het infuus in een Egyptisch ziekenhuis terecht komen is natuurlijk wel het laatste waar je op zit te wachten.