Cairo tijdens ramadan

• Ed

Wij zijn van plan om rond half oktober naar Cairo te gaan voor een vakantie, maar het schijnt dan Ramadan te zijn. Kan iemand ons zijn/haar ervaringen hiermee vertellen?

• irene

Ik was ook tijdens Ramadan vorig jaar (nijlcruise/cairo/hurghada) Voor ons gaat alles wel door gewoon met Ramadan en veranderd er niet veel.

Maar ik zou liever niet meer gaan. Ze zijn toch een tikkeltje sacherijnig dan vind ik ;).

Begrijpelijk maar ik doe het geen 2e keer meer.

• Gipsy

Zelf ben ik ook wel tijdens de ramadan in Cairo geweest en vond de sfeer wel bijzonder. 's Avonds is het ook een gezellige drukte dan, wel een aardige ervaring om mee te maken.

Overigens is een nijlcruise of een vakantie in de badplaatsen aan de rode zee een heel ander verhaal. Daar merk je nauwelijks iets van de ramadan als je dat niet wilt, afgezien van het feit dat men in de winkeltjes en op straat wat minder fanatiek is met toeristen aanspreken voor klantenwerving ed.. Kan ook een voordeel zijn dus.

Eigenlijk alleen bij zonsondergang merk je dan dat het ramadan is, dan ligt alles stil en moet er alleen nog maar gegeten worden.

• Ikke

Hallo,

Ik sluit me aan bij Gipsy!

Was afgelopen jaar voor aanvang van de Ramadan in Cairo, vervolgens tijdens de Ramadan in Luxor en kwam na een rondreis weer terug in Cairo tijdens de Ramadan.

Vond het wel een bijzondere ervaring, straten zijn versierd met lampionnen, dagelijks leven wordt om de zoveel uur stilgelegd om te bidden en 's avonds was het inderdaad een gezellige drukte.

Persoonlijk vond ik het wel interessant te zien welke belangrijke plek het geloof inneemt in het leven van de moslim.

1 tip; misschien niet noodzakelijk maar in mijn ogen wel gepast, houd een beetje rekening met je kleding. Dat doe je sowieso wel in een islamitisch land maar tijdens zo'n duidelijk religieuze periode lijkt het me zeker gepast.

Veel plezier!!!