brandstoftoeslag

• Ferry

Hallo,

Mijn vrouw en ik hebben beboekt voor Hurghada in Maart en hebben vernomen dat er op dit moment geen brandstoftoeslagen gelden voor vluchten vanaf Schiphol.

Mocht dit wel zo zijn, dan wellicht een paar tientjes.

Mijn dochten vetrekt in Juni voor een 15-daagse rondreis naar Egypte en in haar reisgids leest nu al dat er een brandstoftoeslag geldt van ruim ? 160,00??

Heeft iemand voor haar een duidelijk antwoord m.b.t. dit enorme verschil? ; hoe zijn jullie ervaringen op dit gebied?

gr.

Ferry

• Gipsy

Lijkt me nogal onwaarschijnlijk. Waar heeft ze dat gelezen dan?

• Ferry

Heeft ze, en ik ook gelezen in de actuele reisgids van Shoestring reizen !

Gipsy schreef:

>

> Lijkt me nogal onwaarschijnlijk. Waar heeft ze dat gelezen dan?

• joyce ramaker

dit volgende staat op de site van arke fly

Luchthavenbelasting

In onderstaande tabel vindt u de veiligheids-/brandstof toeslagen en luchthavenbelastingen die van toepassing zijn op winter '05/06 vluchten. Houdt er rekening mee dat de reissom kan worden verhoogd door stijging van de brandstofkosten. Indien bekend wordt u hierover bij boeking geïnformeerd. Een nabelasting is ook mogelijk. Zolang de gehele reissom niet is voldaan, heeft de reisorganisatie het recht om tot 20 dagen voor de dag van vertrek de reissom te verhogen in verband met wijzigingen in o.a. de brandstofkosten. Verlaging van de brandstofkosten worden niet verrekend.

Onderstaande tarieven zijn van toepassing op winter '05/06 vluchten

(geldig vanaf 01/11/'05 tot 31/03/'06 - wijzigingen kunnen van toepassing zijn)

Land Bestemming Veiligheids-/brandstof toeslag

en luchthavenbelasting

Europa

Egypte Hurghada € 48 p.p.

Luxor € 48 p.p.

Sharm el Sheik € 48 p.p.

Spanje Arrecife € 40 p.p.

Fuerteventura € 40 p.p.

Las Palmas € 40 p.p.

Tenerife € 40 p.p.

Verre bestemmingen

Brazilië Natal €107 p.p.

Porto Seguro €132 p.p.

Recife €132 p.p.

Nederlandse Antillen Aruba €155 p.p.

Curaçao €146 p.p.

Sri Lanka Colombo €125 p.p.

Mexico Cancun €141 p.p.

Cuba Varadero €107 p.p.

Dominicaanse Republiek Puerto Plata/Punta Cana €175 p.p.

Jamaica Montego Bay €138 p.p.

India Goa €143 p.p.

groetjes joyce

• gipsy

Waarom stel je deze vraag niet bij Shoestring zelf? Een telefoontje is zo gepleegd.

Ik ben iig benieuwd wat hun reaktie is.

Ik heb het idee dat Shoestring de lage basisprijs aanvult met buitenproportionele toeslagen. Een lokkertje dus.

Ik geloof niet dat dit bedrag door de luchtvaartmaatschappij wordt gerekend voor Egypte.

Het wordt hoe langer hoe gekker in de reiswereld. Het is toch niet te geloven dat dit soort praktijken niet verboden worden! In geen enkele andere branche is het mogelijk om prijzen doodleuk, nadat de koop gesloten is, te verhogen.