Werken in Sharm el Sheikh

• Bianca

Hallo,

Ik heb een vraag, Ik zou heel graag willen werken in Sharm el Sheikh als reis begeleidster en nu zou ik dan graag wat informatie willen hebben waar ik op moet letten en wat ik het beste kan gaan doen! Ik ga er in juni naar toe voor de derde keer en ga nu 15 dagen en ik kan voor 3 dagen met iemand die daar werkt voor sky international mee werken, maar wil graag weten waar ik dan op moet letten als ze mij eventueel iets aan gaan bieden van de Egyptische organisatie.

Groet Bianca.

• Bianca

Bianca schreef:

>

> Hallo,

> Ik heb een vraag, Ik zou heel graag willen werken in Sharm el

> Sheikh als reis begeleidster en nu zou ik dan graag wat

> informatie willen hebben waar ik op moet letten en wat ik het

> beste kan gaan doen! Ik ga er in juni naar toe voor de derde

> keer en ga nu 15 dagen en ik kan voor 3 dagen met iemand die

> daar werkt voor sky international mee werken, maar wil graag

> weten waar ik dan op moet letten als ze mij eventueel iets

> aan gaan bieden van de Egyptische organisatie.

>

> Groet Bianca.

• Wilma V.

Bedoel je als reisleidster of als standplaatshostess?

• Lotje

Als je voor Sky kunt gaan werken, moet je er rekening mee houden dat je een lokaal salaris krijgt en dat is voor onze begrippen niet veel. Verder ben je waarschijnlijk niet verzekerd. Het beste is om vanuit Nederland te solliciteren bij de bekende reisorganisaties (TUI/OAD/Hotelplan/Neckermann/etc). Dan wordt je reis, appartement, verzekering, auto, etc betaald. De sollicitatierondes voor komende zomer zijn wel al geweest dus dat wordt lastig.

Verder krijg je als buitenlander haast geen werkvergunning dus hou er rekening mee dat je meestal illegaal werkt (de touroperators vertellen dit meestal nooit van tevoren). De regering houdt af en toe controles en daar kun je problemen mee krijgen (je kunt bv het land uitgezet worden) maar naar mijn idee hebben ze het vooral op de oostblokkers gemunt. Uiteraard klopt het niet om daar illegaal aan de slag te gaan want in Nederland is het immers ook verboden en zitten wij ook niet op de illegalen te wachten. Toch is het heel dubbel want bijna geen enkele buitenlander krijgt in Egypte een werkvergunning. Bijna iedereen die ik ken, werkt daar illegaal. Het wordt een soort van gedoogd omdat ze ons toch nodig hebben (de toeristen willen het liefst reisleiding uit eigen land) maar af en toe doen ze moeilijk.

Als gids mag je sowieso niet werken, dat is echt een beschermd beroep. Je kunt wel als (standplaats) hostess aan de slag of op een cruiseschip.

Succes ermee!