nijlcruise en korte rondreis.

• wendy

hallo allemaal

wij zijn van plan om begin september voor het eerst naar egypte te gaan.

nu hebben zij in een aantal gidsen de reis nefertiti zien staan ( 15 daagse rondreis ).

de eerste 7 dagen van deze reis vaar je over de nijl ( de nijlcruise dus )

de agen erna trek je ( per nachtttrein ) langs cairo etc. de laatste dagen zijn om lekker te zonnen en bij te komen van alle indrukken die je opgedaan hebt in een hotel.

wie heeft er ervaringen met deze reis?

is 4 sterren oke? ( je kan kiezen uit 4 of 5 sterren )

zitten we niet tussen de bejaarden op zo's nijlcruise?

groetjes

• irene

De mijne was bijna hetzelfde. Ik ben alleen per vliegtuig naar Cairo geweest ipv per trein.

Ik had ook 4 sterren en dat was wat mij betreft meer dan voldoende!

en met de bejaarden viel het ook wel mee hoor ;)

• wendy

oke

voor het eerst dat wij dit jaar geen feest, zon en strand vakantie gaan houden.

ben dus erg benieuwd !

hoorde dat de gemiddelde leeftijd op zo'n cruise toch wat hoger ligt

ben zelf nog maar 24 dus… :)

ga samen met mijn vriend dus altijd wel gezellig als er wat meer mensen van onze leeftijd zijn.

• irene

Och bij ons waren er wel een aantal van onze leeftijd. Een stel op huwelijksreis en iemand alleen.

Ik heb trouwens evenzoveel lol gehad met de oudere mensen hoor. Die waren zo nodig nog maffer als die van onze eigen leeftijd (ben 23). Je moet er een beetje open voor staan, ik weet zeker dat je het wel naar je zin zult hebben!

Dat feesten moet je toch los gaan laten want op die nijlcruise moet je bijna elke dag op 7 uur je nest uit. Dan heb je echt geen zin om te feesten tot 3 uur 's nachts!

• Theo

Belangrijk is te weten dat het opstaan om 7 uur noodzakelijk is om de bezienswaardigheden te bekijken als het nog niet te druk is met andere toeristen. En nog belangrijker is het om te beseffen dat er in de middag

daardoor tijd is om niets te doen (als het te heet is).

Ik was afgelopen week in Egypte en temperatuur was overdag tussen de 20 en 30 graden.

Dit betekent dat de Egyptenaren rondlopen met truien, bodywarmers en handschoenen (écht waar) want het is voor hen koud!!

Bedenk dat het in april t/m oktober dus voor ons écht gloeiend heet is en dat je overdag eigenlijk niets kunt.

Collega-toeristen vertelden mij dat zij bij hun eerdere bezoek in september bijna niets hadden kunnen zien omdat ze voortduren bezig waren om het zweet uit hun ogen te vegen én tegelijk water te drinken.

Tip 1 voor Egypte blijft: 1 glass of cola per day keeps the diaree away!!!!

Prettige reis.

P.s.: bedenk bij het afdingen van 200 Egypt Pond naar 20 E.Pond dat het betalen van 10 E.Pond ook nog steeds een goede prijs is. Dus blijf afdingen!!!