ik vertrek samen met mijn dochter in de voorjaarsvakantie naar Egypte. Wij gaan daar een rondreis doen gericht op kinderen met Djoser Junior. Is iemand hier bekend mee? Hoe is dat bevallen?
Ik ben afgelopen december met Djoser Junior twee weken naar Egypte geweest. Ik ben positief maar ook zijn er een aantal mindere punten. Onze groep (6 gezinnen met 12 kinderen in de leeftijd van 6-12 jr) was fantastisch. We hadden ook een leuke en aardige reisleidster. Gezellig en ook op een lijn. Waar ik minder over te spreken ben is bijvoorbeeld het feit dat alle excursies (ook die in het programma genoemd worden) nog extra betaald moeten worden. Echt erbij nog een hele uitgave. Met betrekking tot de fooienpot bleek (euro 1,50 per dag per persoon) dat op het einde van de rit nog veel over was. Mijn suggestie is dan ook om een bepaald bedrag te betalen en mocht dit niet voldoende zijn, halverwege de reis nog eens bij te betalen. Het hotel in Cairo (Pharaos) is in mijn ogen geen driesterren waard. Het is oud, vies enz. In Luxor en El Gouna was het prima,lekker met zwembad. Toch vind ik de prijs-kwaliteitsverhouding minder. Onze reis was echt duur (2 volwassenen en 2 kinderen), zeker ook met de facultatieve excursies. Allemaal leuk, maar ook hartstikke duur (zie mijn reactie op de ballonvaart in dit forum). Ik zou zeker ook kijken naar andere reisorganisaties; Baobab heeft hetzelfde principe, maar Rosetta reizen heeft ook reizen met kinderen.
Ik hou Baobab en Rosetta zeker voor de toekomst in gedachten, maar heb nu al met Djoser geboekt. Van die fooienpot is een goede tip!! Wat ik wel raar vind is dat je nog bij moet betalen voor de excursies zoals ze in het programma staan? Ze hebben mij verteld dat de dagnaar de pyramides, de dag naar de Tempels bij Luxor en een dag op een felucca bij de reissom horen…
Wij verblijven trouwens in Cairo in een ander hotel (Pyramisa) dus misschien hebben ze geleerd van jullie ervaringen?? In welk hotel verbleef jij in Luxor??
Hoi Ira,
In Luxor zaten we in hotel Mercure Inn, vlakbij de tempel van Luxor. Bij ons was de tocht op een felouka een paar uur; we gingen naar bananeneiland, waar je net zoveel bananen kunt eten als je op kunt. Als je ook naar El Gouna gaat, we zaten daar in Rihana resort. Luxe, maar buiten het hotel niets te doen. Maar uitrusten is ook wel eens lekker.
Als je nog meer wilt weten, laat het me dan weten.
Groet, Johanna
nou ja, eigenlijk wil ik nog wel iets weten wat met mijn ander onderwerp te maken heeft, nl het dieet van mijn dochter. Kan je mij vertellen hoe het ontbijt er bij het hotel in Luxor eruit zag? Hadden ze daar stokbrood of alleen andere broodjes??
En hoe vonden je kinderen Luxor? Is er nog echt iets aan te bevelen om met mijn dochter te doen, behalve de “vaste”excursies. Ik wil eigenlijk in ieder egval nog naar de tempel in luxor en naar karnak, zijnj jullie daar geweest? En zie je ook nog wat van het achterland?
Alvast bedankt he!!
Hoi Ira,
Het ontbijt in Luxor, Mercure Inn, is zeer uitgebreid. Er is van alles, gewone witte broodjes, snee brood en bruine broodjes, croissants. Salade, granen met melk of anders. Ik denk wel dat het moet lukken.
Mijn kinderen zijn 6 en 9 en vonden Luxor erg leuk (leuker dan Cairo). Wij zijn met een koetsje naar de tempel van Karnak geweest (de reisleidster nam de kinderen apart om bijvoorbeeld verstoppetje te spelen, zodat wij de tempel konden bezichtigen met de gids) De tempel van Luxor hebben wij bezocht toen het donker was, erg mooi uitgelicht. Je kan ook fietsen huren (het ligt eraan hoe oud je dochter is) en dan aan de overkant van de Nijl te gaan fietsen in dorpjes e.d. Schijnt erg leuk te zijn. Ook het museum van Luxor is een aanrader. Maar lekker aan het zwembad is ook wat waard. Gewoon rondwandelen en de sfeer in je opnemen.
Natuurlijk zijn we naar de Vallei der Koningen geweest; echt prachtig en indrukwekkend. Misschien merk je nog iets van het nieuw ontdekte graf!
Al met al is Luxor een echte aanrader.
Groet, Johanna
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?