brook hospital luxor

• marjolein

hallo allemaal

even een bericht,sinds 2 maanden is het brook hospital in luxor gesloten,voor de nieuwe opgravingen in dit gedeelte.zoals we weten,wordt het gehele centrum van luxor 1 groot openlucht museum.de sfynxen laan van karnak tot tempel van luxor wordt weer in “oude” staat herstelt en daarvoor moet heel veel wijken.dat er nu geen gedegen opvang voor paarden en ezels is,is de prijs die ervoor moet worden betaalt.of je het er mee eens bent of niet.er is gelukkig ook hoop!een engels echtpaar,dat al jaren in luxor woont en werkt,heeft een jaar geleden zich het lot aangetrokken van de vele zwerfdieren,honden en katten.ze proberen nu ook de paarden en ezels te helpen,en dus indirekt ook de velen caleches van luxor,die afhankelijk zijn van de opbrengst van hun caleche.er zijn gelukkig vele goede paarden eigenaren,die zich terdege er van bewust zijn,dat een gezond paard ook meer oplevert.de naam van de organisatie is:ace.nu ben ik me rot aan het zoeken naar het adres en de website,en hoop dat binnenkort hier neer te kunnen zetten.ik ga over 5 weken terug naar luxor,dus mocht ik het allemaal niet kunnen vinden,neem ik vanuit luxor alle adressen weer mee terug.jullie begrijpen,dat er veel hulp nodig is,nu ze ook de zorg van paarden en ezels erbij hebben! geloof me,ze doen verschrikkelijk goed werk,daar.alle hulp is welkom.varierend van financiele donaties tot donaties in natura.zoals rubber handschoenen en medicijnen.met mijn eigen dierenarts heb ik een afspraak gemaakt,dat hij iedere keer als ik weer ga,wat meegeeft,met een medicijnen pas erbij,zodat je op schiphol en luxor airport geen problemen krijgt.

• Henny

Hallo Marjolein, ik heb de website bezocht en de foto's gezien, daar werd ik niet vrolijk van, mensen die zo hard werken om deze dieren te helpen, ik heb zelf dieren uit het asiel want ik kan daar al helemaal niet tegen, tegen dierenleed. Het liefst steek ik mijn kop in het zand om die ellende niet te hoeven zien. Maar dat ga ik niet meer doen Ik ga de 23 e naar Luxor en wil dingen mee nemen, ik heb al een mail gestuurd en gevraagd wat ze willen hebben en nodig zijn, hoe doe je dat met jou dierenarts en welke medicijnen neem je dan zoal mee??

Groet Hennymarjolein schreef:

>

> hallo allemaal

> even een bericht,sinds 2 maanden is het brook hospital in

> luxor gesloten,voor de nieuwe opgravingen in dit

> gedeelte.zoals we weten,wordt het gehele centrum van luxor 1

> groot openlucht museum.de sfynxen laan van karnak tot tempel

> van luxor wordt weer in “oude” staat herstelt en daarvoor

> moet heel veel wijken.dat er nu geen gedegen opvang voor

> paarden en ezels is,is de prijs die ervoor moet worden

> betaalt.of je het er mee eens bent of niet.er is gelukkig ook

> hoop!een engels echtpaar,dat al jaren in luxor woont en

> werkt,heeft een jaar geleden zich het lot aangetrokken van de

> vele zwerfdieren,honden en katten.ze proberen nu ook de

> paarden en ezels te helpen,en dus indirekt ook de velen

> caleches van luxor,die afhankelijk zijn van de opbrengst van

> hun caleche.er zijn gelukkig vele goede paarden eigenaren,die

> zich terdege er van bewust zijn,dat een gezond paard ook meer

> oplevert.de naam van de organisatie is:ace.nu ben ik me rot

> aan het zoeken naar het adres en de website,en hoop dat

> binnenkort hier neer te kunnen zetten.ik ga over 5 weken

> terug naar luxor,dus mocht ik het allemaal niet kunnen

> vinden,neem ik vanuit luxor alle adressen weer mee

> terug.jullie begrijpen,dat er veel hulp nodig is,nu ze ook de

> zorg van paarden en ezels erbij hebben! geloof me,ze doen

> verschrikkelijk goed werk,daar.alle hulp is welkom.varierend

> van financiele donaties tot donaties in natura.zoals rubber

> handschoenen en medicijnen.met mijn eigen dierenarts heb ik

> een afspraak gemaakt,dat hij iedere keer als ik weer ga,wat

> meegeeft,met een medicijnen pas erbij,zodat je op schiphol en

> luxor airport geen problemen krijgt.

• marjolein

hoi henny,

geweldig,dat je ook wil helpen,zeg.tegen mijn dierenarts heb ik het hele verhaal uitgelegd,en hij heeft toen wat medicijnen en toebehoren uitgezocht,ik heb geen flauw benul,natuurlijk,wat ze precies nodig hebben,en hij wel,dus laat ik het altijd aan hem over en tot nu toe is het ace er erg blij mee.zorg wel,dat je dieren arts en een verklaring bij doet in het engels,op schiphol doen ze niet moeilijk,want de spullen moeten in de ruim bagage,maar in luxor zijn ze gebrand op allerlei uitleg.trouwens,waar ga je heen in luxor?rondreis of individueel?in ieder geval,hele fijne vakantie toegewenst en kom na je vakantie nog even terug hier om je verhalen met ons te delen

• Henny

Hoi Marjolein.

Ik heb een mailtje gestuurd naar ace met de vraag waar ze dringend om zitten te springen, ze hebben kleine honde halsbanden, anti worm voor hond en kat en verband (zelfplakkend ) nodig, ik neem aan dat ik dat zo mee kan nemen. Die dingen zijn niet te krijgen in Egypte, de rest kunnen ze daar wel kopen maar dan moeten ze geld hebben en dat was op dit moment weinig voor handen. Julie (de oprichtster) was zelfs bereid om het bij de boot af te halen, de spullen, zo zitten ze in nood. Ik ga de 8 daagse nijlcruise maken ga weg op 23 febr, tuurlijk laat ik weten hoe het geweest is, het is voor mij de eerste keer, en ik verheug mij enorm om de dingen te zien waar ik als kind al van gedroomd heb. Groet Henny

• Saskia

Hoi Marjolein,

Wat een goed idee, Ik zal mijn dierenarts vragen of ze ook iets kunnen missen.

Is er iets speciaals wat ze nodig hebben?

Ik heb eens een uitzending gezien over brook hospital, ze doen zeker goed werl/

Laat het me even weten wat ik kan doen.

Saskia