luxe hotel cairo?

• sander meijer

Begin maart 2006 vertrekken wij (gezin met 2 kleine kinderen, 1 en 3 jaar oud) naar Egypte (10 dagen ongeveer).

We zoeken een luxe hotel met zwembad, in de buurt van de piramiden (rustiger?, schonere lucht?).

Wie heeft er ervaring met het Cataract Resort?

Over het Intercontinental Pyramids lees ik heel verschillende ervaringen.

Normaal gesproken zijn we niet van die luxe mensen, maar met 2 kleintjes hebben we geen zin om daar een hele trits hotels langs te rijden.

Dus tips zijn welkom.

Alvast bedankt,

Sander

• carla

Hoi sander,

ik zou zeggen mena House oberoi. Zit je vlak bij de pyramides en het is echt heel mooi.

groetjes carla

• rene

Mena Oberoi Hotel

Dit hotel is één van de oudste hotels in Caïro en het ligt aan de rand van de pyramides. Oorspronkelijk was het de koninklijke lodge van koning Khedive Ismael. Hij verbleef hier graag met gasten wanneer ze gingen jagen in de woestijn, en de piramides bezochten. In 1970 werd het Mena House omgetoverd tot hotel, en met de Sphinx net aan de andere kant van de golfbaan, kán je slechter zitten! Gasten als Winston Churchill, Montgomery, President Roosevelt, Charlie Chaplin, Mia Farrow en Omar Shariff gingen Lotte voor in dit schitterende hotel.

Ik kan me die aflevering van yorin travel nog wel herinneren. Zag er goed uit, dat hotel.

groeten

• sander meijer

Ja, klopt, maar is wel een stuk duurder dan die andere hotels in die buurt.

• Saskia

Hallo Rene,

Het Mena House Oberoi is een aanraader zeker met kinderen kunnen veilig spelen, speeltuintje en zwemmen kinderbadje, het is een heel mooi hotel. Wij komen er graag zowel met de kinderen als de kleinkinderen.

Het hotel wordt momenteel wel verbouwd maar daar merk je niet zoveel van.

Het werk begint pas na 9.00 uur en het is voor een deel afgesloten.

Het uitzicht is fantastisch zo op de pyramide, en de tuin is verrukkelijk.

Veel plezier als je gaat

Saskia

• julia

Het Meridien pyramids is ook prima, met ook mooi uitzicht op de pyramiden. Het Oberoi Menahouse is nog iets luxer, maar ook duurder. Mooi groot zwembad bij Meridien, en Flamingo;s in een vijver voor de ingang.

• Saskia

Hoi Rene,

Nog even een tip. Op ca. 15 a 20 km ligt Dreampark, Fantastisch voor de kinderen het is er prachtig, Wij waren er ongeveer 3 weken geleden, heel rustig, zeer ontspannen. Wij hebben genoten.

Saskia

• rene

dan zal ik toch eerst kinderen moeten maken