Eind juni naar Egypte

• Tyn

Hallo,

Leuk forum.. ik heb even een vraagje over de warmte in Egypte in Juni/ Juli.

Ik zie verschillende tabellen met temperaturen over het algemeen rond de 35C+.

Maar ik heb verscheidende verhalen gehoord dat het echt snikheet is daar..

Is het wel handig om in deze periode naar Egypte te gaan? het gaat namelijk niet om een snorkelvakantie maar meer om dingen te bezichtigen.

Onze verblijfplaats zou Hurghada moeten zijn.

wie kan mij nuttige informatie geven hierover..

• Tyn

ik zie nu zelf verder op in het forum staan dat het niet echt verstandig is om in deze periode naar Egypte toe te gaan.. denk dat we maar op zoek moeten naar een ander land want we zijn ook gebonden aan de schoolvakantie ..

• Makri

Hallo Tyn,

Het is inderdaad erg warm in die periode. Wij waren er afgelopen jaar in begin juni en toen haalden we regelmatig de 45 graden. Dus om te gaan zwemmen/duiken nog wel redelijk(hoewel je levend verbrand, ook in de schaduw) maar om dingen te bezichten niet echt aan te raden. Misschien is de voorjaars of najaarsvakantie een idee? Egypte is wel zeker een aanrader!

• petra

wij gaan al 5 jaar in deze periode naar hurghada en het best te doen die 45 graden is sterk overdreven

de gemiddelde temp is dan 36 tot 38 graden soms kan het iets warmer zijn maar door de wind is het best aangenaam

wel zo veel mogelijk uit de zon blijven en verbranden in de schaduw is onzin

• gipsy

jaja ‘45 graden, sterk overdreven’ maar 40 wordt zeer zeker gehaald hoor! En zóveel verschil maakt dat nou ook weer niet! =gewoon vreselijk heet.

Om rond te reizen is de zomerperiode écht niet geschikt. Als het anders kan, zeker doen. Met deze hoge temperaturen heb je ook veel meer kans om last te krijgen van bv maag- en darmproblemen en/of andere kwaaltjes / kwalen.

Als je al hebt geboekt is het niet anders, maar dan zul je toch echt het programma aan moeten passen en heeel rustig aan doen. Ook voor je eigen gezondheid.

Ik zeg altijd maar zo: Deze hoge temperaturen kunnen evenveel roet in het eten gooien als alle dagen regen in je vakantie!

Egypte is echt fantastisch: maar als het ff kan in voor- of najaar.

• claudia

Je kan wel degelijk verbranden in de schaduw!!!! Heb het afgelopen jaar aan den lijfe ondervonden. Hiervoor ben ik echt nog nooit verbrand. Ik heb netjes onder een parasol gelegen en met factor 30 gesmeerd (elke 2 uur) en mijn schenen waren toch echt verbrand.

claudia

• petra

alleen je schenen ? toch misschien met je benen in de zon gelegen

• claudia

Lag onder 3 parasols, dus dat lijkt me sterk!

• claudia

Het ironische van dit verhaal is: normaal lig ik altijd heerlijk in de zon te bakken en verbrand nooit. Dit keer lag ik in de schaduw (door een galsteenaanval) en dan verbrand ik!!

claudia

• Marjolein

Hangt dit temperaturen verhaal ook niet af van wat verschillende mensen kunnen verdragen?En ja in de zon bakken(wat de meeste wel doen)tussen 13.00 en 16.00 is om verbranden vragen(ook in Spanje bijv).

Hoe minder je de airco gebruikt en hoe meer water(niet koud ) je drinkt das te beter kun je er tegen.

Als je zware medicijnen gebruikt ook uit de zon blijven!