snorkelspullen

• brenda ronald

wat kan ik het beste doen?? ,

hier een snorkelset kopen of in sharm el sheik????

wat zal ik precies kopen

nou ik hoor het wel.

ronald

• Jolanda

Hoi,

Onze kinderen hebben voor de snorkellessen hier ook een goed (siliconen) stel gekocht en waren per kind voor 55 euro klaar.

Gr. Jolanda

• ingrid

Wij hebben in Sharm een snorkelset gekocht. Bril, snorkel en flippers en waren €60,00 p.p. kwijt. Ik denk wel dat het siliconen is. Ze gaan in ieder geval lang mee. We gaan dit jaar weer naar Sharm en dan gaan ze weer mee in de koffer.

• Jolanda

Onze zoon vertelde gisteren enthousiast tegen de badmeester van snorkelles dat hij dus in Egypte gaat snorkelen in mei. Nu adviseerde hij op een tropical-shirt en short te kopen. Dus dacht ik “dat zoek ik ff op internet op”, niet dus.

Uit zijn verhaal maakte ik op dat het lijkt op een aansluitend shirt met mouwen. Enerzijds bedoeld om verbranden van de schouders tegen te gaan en anderzijds om aanraking met bepaalde “sliertjes” in het water te voorkomen.

Weten jullie wat hij nu precies bedoelde???

Gr. Jolanda

• sander

Hoi Jolanda,

Ik weet niet precies wat zo'n shirt is, maar het is niet nodig om dat aan te schaffen zolang je je zoon maar in de gaten houd dat hij niet verbrand tijdens het snorkelen en beter is nog om met een t-shirt te gaan snorkelen en zijn benen goed in te smeren.

Wat betreft die sliertjes ik heb ze zelf nog niet mee gemaakt wel heb ik wat kwallen meegemaakt maar daar had je geen last van.,maar ik denk dat je hem moet vertellen niets aan te raken in het water want je weet niet precies wat je aanraakt.

Mvgr Sander

• claudia

Probeer het eens in de surf winkel, daar hebben ze die “tropical”shirts en shorts, maar ik zou gewoon goed insmeren en een t-shirt aantrekken.

claudia

• rene

het enige wat ik me kan bedenken is ‘brandend water’, maar ik heb het nog nooit meegemaakt, en er nog nooit wat van gehoord betreffende de rode zee. Brandend water is water met losgelaten netelcellen van kwallen

• anita

Dit is een soort dunne wetsuit die boardsurfers gebruiken. Ik heb er een alleen als t-shirt en die zit strak om je heen maar beschermt je tegen zon en eventueel kwallen.

Je kan natuurlijk ook met een gewoon t-shirt snorkelen. Heb ik ook een hele tijd gedaan, maar dit zit gewoon lekkerder en droogt snel op en omdat ik soms 1,5 uur snorkel kan je soms ondanks zonnebrand verbranden.

Dus het is niet echt nodig. Maar wel comfortabel. Je ziet ze alleen in nederland niet veel. In australie wel. Daar komt de mijne dus ook vandaan.

• Martine

Let svp wel op dat je je niet vlak voor het snorkelen insmeert want dit komt dan in het water terecht en kan schadelijk zijn voor de vissen en koralen.