Al heel vaak in Egypte geweest, maar nog nooit naar Alex en ik zou die stad graag eens zien. Loont het de moeite om het in één dag (vroeg vertrekken) vanuit Cairo te doen? Wat mag je beslist niet missen? Heeft iemand leuke tips?
Hoi Alexandra.
Wij zijn vorig jaar in april voor het eerst van uit Luxor met de trein naar Alexandrie
geweest,Het viel ons erg tegen.Het is een totaal andere stad dan wat we in egypte
gewend zijn inmens groot met achtbaans wegen langs de boulevard.het oude
centrum is best wel mooi,prachtige oude gevels.maar ja het blijft Egypte dus
alles heel slecht onderhouden.Verder valt er weinig te zien vonden wij.maar ik
weet natuurlijk niet wat je leuk vind..
Groeten Ruud
Wij zijn er in 2004 geweest en vonden het meer een europese stad dan de arabische en afrikaanse die we elders in Egypte zagen. Wel leuk hoor! De koptische gemeenschap is daar begonnen en daar zijn mooie gebouwen van. Verder zit er natuurlijk de bibliotheek. Er is een romeins theater en wat opgravingen en graven. Je kunt er heerlijk vis eten.
Reizen vanuit Cairo zou ik met de trein doen als ik jou was en als je maar één dag hebt kan dat goed hoor. Met een overnachting kan ook, dan raad ik je het Union Hotel aan, aan de corniche, mooi uitzicht(de middellandse zee) en goed betaalbaar.
Groetjes,
Johan
Er gaan ook prima airco bussen met hostess service van Cairo naar Alexandria. Comfortabeler en schoner dan de trein en zeker zo snel, je wordt bedient op je wenken!
Ook al is Alexandria als stad niet zo bijster interessant en lijkt het van de buitenkant misschien erg westers, het (vakantie)leven is er wél echt Egyptisch.
Ligt er aan waarom je gaat. Als je gaat om te bezienswaardigen, dan heb je aan 1 dag genoeg. Als je gaat om de sfeer van de stad te proeven en rond te wandelen, dan zou ik een overnachting maken. Dat is namelijk het leuke van Alexandrië, er is bijvoorbeeld een ontzettend leuke bazaar in het centrum, van alles te koop en vooral leuk om je onder te dompelen in het dagelijks leven. 's Avonds slenteren langs de Corniche, heel druk en een prima plek om een praatje te maken. Afzakken naar een terrasje om een waterpijp te roken. Erg gezellig!
Het voordeel van Alexandrië is dat het massatoerisme nog niet heeft toegeslagen, en dat maakt het een andere beleving dan de andere steden die je als toeris oha aandoet.
Alexandrië is trouwens een goede uitvalsbasis voor de Siwa oase, weet niet of je plannen hebt maar als je de tijd ervoor hebt: doen!
Wij doen regelmatig rondreizen in prive sfeer naar alex 2dgn en Siwa en dan door de woestijn.Te gek,niet te omschrijven.Meer weten ff emailen.
Miekie schreef:
>
> Ja dat zou ik ook wel graag willen horen!
> Verder vraag ik me af of Alexandrie leuk is om een week te
> verblijven? Dan bijvoorbeeld combineren met een bezoek aan
> Siwa?
>
> groetjess!
Hoi, wij zijn 15 jaar geleden naar siwa geweest op eigen gelegenheid. Overnacht in alexandrie, overnacht in marsa matruh, maar dat hoeft niet. Je kan gewoon doorreizen naar siwa. In siwa gewoon een guesthouse genomen. . Naar wat ik nu lees ii er veel meer en ook betere accommodatie. In siwa zelf bijv. fietsen gehuurd en ezelskarretjes. Een paar dagen genomen om siwa zelf te ontdekken en het was helemaal geweldig! Heerlijke dadels gegeten, gepoedeld in de bronnen, alllerlei bezienswaardigheden bekeken en gezellig couscous gegeten. Zonsondergang meegemaakt bij de zoutmeren en fantastische foto's gemaakt. Het is een plek om heimwee naar te hebben. Dus als je plannen hebt: doen!
carla
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?