Egypte rondreis via Koning Aap

• Yvonne

Beste reizigers,

Wie heeft ervaring met het maken van een rondreis door Egypte via Koning Aap?

En heb je daar ook een reisverhaal / dagboek van bijgehouden. Graag info van deze organisatie! Ik ben wel al eerder met Shoestring en Baobab gereisd. Is Koning Aap vergelijkbaar?

Dank je wel alvast voor je reactie!

Yvonne

• monica

Yvonne, koning Aap en Shoestring zijn volgens mij hetzelfde.

Ze zitten ook bij elkaar in het pand.

Er zal dus niet veel verschil zijn tussen koning Aap en shoestring.

• Tiffany

Shoestring IS Koning Aap, kijk maar naar de adressen op hun websites!!

Wij kwamen daar achter toen we afgelopen december met Shoestring naar China wilden.

Koning Aap is voor de mensen die graag meer willen betalen :-) Exact dezelfde reis vaak voor zo'n €100.00 duurder………..

• Frank

…maar dan heb je in ieder geval geen last van mensen die n.a.v zo'n positieve tv-bijdrage beslissen om nu ook maar eens een ‘avontuurlijke’ reis te maken i.p.v de Spaanse costa's o.i.d.

En dat is me ook wel wat waard!

• Tiffany

Jawel Frank, want die mensen die net ff meer betalen zitten gewoon in dezelfde groep als de mensen die minder betalen.

Maar van die costagangers vind je denk ik sowieso niet op een Nijlcruise.

• Frank

Vertel mij dan maar eens bij welke (Egypte) reis, geboekt via Koning Aap, je een Nijlcruise maakt. Bij Koning Aap, varen ze wel over de Nijl, maar niet met zo'n groot cruiseschip, maar in een Felucca.

Je weet wel zo'n traditionele zeilboot en daar passen misschien 10 passagiers op naast de bemanning. Een ‘Koning Aap’ groep of een andere aanbieder van ‘avontuurlijke reizen’ is dus al snel genoodzaakt door hun groepssamenstelling 2 boten in te huren om hun mensen te kunnen vervoeren.

En geloof me, ik heb in de loop der jaren al heel wat van dergelijke reizen gemaakt.

Tot mijn spijt (en vele andere ‘die-hards’) heb ik de ervaring dat de laatste jaren steeds vaker ‘costagangers’ aan dit soort reizen deelnemen.

Frank.

> Jawel Frank, want die mensen die net ff meer betalen zitten

> gewoon in dezelfde groep als de mensen die minder betalen.

> Maar van die costagangers vind je denk ik sowieso niet op een

> Nijlcruise.

• rene

Bij shoestring vaar je toch ook in een felluca?

• monica

Ja en dan waarschijnlijk samen met die mensen van koning aap.

• rene

staan ze mooi voor aap

• Tiffany

Ik had net een heel verhaal (met onze ervaringen) getyped maar kreeg het niet geplaatst. Ik hou deze even kort.

Maar zo gaat het dus idd, de mensen worden gewoon in 1 groep gevoegd, de één betaald gewoon wat meer als de ander, net waar je bij gebeokt hebt.

Dus, vindt je een mooie reis bij Koning Aap, kijk dan eerst even of Shoestring hem ook heeft!