hurghada of sharm el sheik

• natasja

wij zij vorig jaar in juni 15 dgn in hurghada geweest en dat vonden wij incl. onze dochter van toen 3 erg leuk.

alleen hebben we niet veel zin om daar terug te gaan maar we denken erover om naar sharm te gaan in sept.

zijn er hier mensen aanwezig die beide plaatsen hebben bezocht en ons de grote verschillen cq overeenkomsten kunnen vertellen en of er ook excursies te maken zijn die ook geschikt zijn voor kleine kinderen

alvast bedankt voor de info

• Anita

Hallo,

Ik kan je geen antwoord geven, maar ik wil je wel iets vragen. Wij denken er nl. over om naar Hurghada te gaan met ons dochterje van 3. En ik ben benieuwd waarom je je vakantie daar toch niet voor herhaling vatbaar vindt.

• natasja

Wij hadden de pech een slecht hotel te hebben getroffen wat betreft het eten. Over het ontbijt kunnen we niets slechts melden maar de lunch en het avondeten waren ronduit slecht. Verder vonden wij dat er in hurghada zowel het oude als nieuwe centrum weinig te doen was de winkeltjes die je zag waren bijna allemaal hetzelfde.

En wij vonden de afstand naar zowel cairo als luxor te groot om dat met een kleintje te doen, dus je bent aangewezen op de excursies in de regio.

En daar kunnen we dan ook van zeggen dat die erg leuk waren. En in de eerste week van ons verblijf was het nog rustig in het hotel zodat er plek genoeg was om te zitten aan het strand en zwembad maar in de tweede week was het overvol en letterlijk soms vechten voor een plaatsje.

Maar de grootste reden dat wij niet terug willen heeft dus te maken met het hotel (primasol beach albatros) dat heeft het een beetje voor ons verpest.

ff een tipje mochten jullie gaan de grootste maat luiers die in egypte te krijgen is is maat 4 dus hou daar ff rekening mee.

• w.

Ik heb zelf geen kinderen maar ik denk dat het niet uitmaakt of je excursies doet vanuit Hurghada of Sharm El Sheik. Ben in beide plaatsen geweest en ik zou zeggen; ga naar Sharm El Sheik. Het is daar zo anders dan Hurghada, veel gezelliger!! Absoluut naar Sharm gaan.