old cataract

• carla

Zo'n 14 jaar geleden logeerden wij in het old cataract in aswan. Dit jaar gaan wij weer voor het eerst naar aswan maar zullen we daar niet logeren. Wel zouden we graag op hun terras een high tea willen doen. Nu las is dat dat niet altijd toegestaan wordt en dat ze checken of je echt in het hoteo logeert. Hoe zit dat?

Iemand ervaring?

• Kati

Beste Carla,

In maart jl. was ik - na een geweldige cruise op het Nassermeer - een dag in Aswan. Ook ik had goede herinneringen aan Old Cataract. Als je geen hotelgast bent kan je na betaling van een bepaald bedrag (weet ik niet meer precies, LE 30-50) wel Old Cataract binnen, maar mag je niet lunchen op het terras. Je mag het betaalde bedrag besteden op een lager gelegen terras aan drankjes. Dat terras is ook niet verkeerd hoor. En de sfeer proef je wel.

Veel plezier!

Dag,

Kati

• jona

Wij moesten minimaal LE 55 besteden en deden dat aan een High Tea , dat was echter niet genoeg om aan het bedrag te komen dus lekker lang blijven zitten met nog een biertje er achteraan.Op het lage terras, geweldig.Zou zo weer willen, wij waren er tegen zonsondergang en de sfeer die er hing was zo bijzonder.

Geniet er van.

• Pieter

Wij hebben vorig jaar gewoon op het terras thee gedronken. Er was inderdaad wel een minimum besteding van 50 pond of zo; niet echt iets om je als Europeaan druk om te maken en met een stukje taart of extra consumptie haal je dat bedrag gemakkelijk.

Verder heb ik naar goed Egyptisch gebruik de portier wat fooi gegeven; dat helpt ook altijd om deuren te openen.

De plek is erg mooi; je kijkt uit over een stukje Nijl en een eiland aan de overkant. Het hotel is wel een beetje vergane glorie; ziet er mooi uit van binnen maar zou wel een ‘make-over’ kunnen gebruiken hier en daar.

• carla

Hoi pieter is dat 50 pond per persoon?

• Amer

Het is 50 Egyptische pond pp maar als je bij het zonsondergang heen gaat dan is het allen voor de hotel gasten ,soms laten ze je gewoon binnen als het hotel niet vol is,.je kan ook naar de Oberoi hotel toren gaan daar heeft ook een mooi uitzicht over de nijl en de elephantine island voorall bij zonsondergang.Veel plezier in Aswan