De ene 16- jarige jongen is de andere niet, zoveel mensen zoveel wensen zeg ik altijd en dat geldt ook voor 16- jarige jongens.
Als hij geinteresseerd is in de Egyptische cultuur en de tempels is een Nijlcruise zeker ook voor hem iets. Waarom niet?
Zelf ben ik ook regelmatig met mijn tienerzoon op pad geweest, hij had ook die leeftijd toen we samen in Luxor waren. Hij vond het een prima vakantie. Wij hebben het wel gecombineerd met de Rode zee, zodat hij ook een gedeelte van de vakantie aktief bezig kon zijn met snorkelen, duiken en een quad-tocht.
Maar dan ontkom je niet aan een dagje bussen.
overigens piramides zie je niet met een Nijlcruise. Daarvoor moet je uiteraard naar Cairo en dat brengt dan weer de nodige reistijd met zich mee.
overigens toen ik de Nijlcruise deed waren heb ik geen kinderen en/of tieners gezien op de boot en ook niet tijdens de excursies. Maar dat was ook niet in de vakantietijd, dus dat kan ook een reden zijn.
Maar op de boot zelf is voor de kids ook niet heel veel te beleven, er is wel een klein pierebadje, maar dat is meer om een beetje af te koelen dan om te zwemmen.
Dus hij zal er wel wat voor over moeten hebben om priamides en graven te zien!