cruise met tienerzoon????

• Henny

Mijn zoon wordt binnenkort 16 en omdat wij beiden heel graag eens naar Egypte willen om met eigen ogen de pyramides en graven te zien wil ik graag in de febr. vakantie een nijlcruise boeken als verrassing voor zijn 16e verjaardag. Nu is mijn vraag: is dit iets voor hem, ik bedoel zijn er overwegend ouderen aan boord, of is het verstandiger om een 4 dagen nijlcruise en 3 of 4 dagen hotel aan vast te plakken. Hij wil geen uren in een bus doorbrengen dus Aswan valt denk ik af, en hoe veilig is Egypte?

Alvast bedankt

• Pieter

Ik heb vorig jaar zo'n cruise gemaakt van een week. Er waren toen best veel gezinnen met kinderen aan boord, waaronder ook wat oudere kinderen. Ik vond het een erg mooie vakantie.

Ik heb me niet onveilig gevoeld in Egypte. Hooguit kun je je wel eens ergeren aan opdringerige souvenirverkopers en dergelijke.

• irene

Het ligt er denk ik een beetje aan wanneer je gaat. Ik ben buiten de schoolvakanties om geweest. Dan zijn er weinig jongeren. Maar ik vond het zonder ook beregezellig hoor.

Ik zou trouwens de nijlcruise afmaken en niet naar een strand gaan.

Op de Nijlcruise zal hij namelijk zo'n beetje continu bezig gehouden worden ;)

• irene

Oh trouwens. Je word continu begeleid en er is politie zat. Overal zit een risico aan vast. Niet teveel overnadenken hoor! Er zijn al zoveel mensen heelhuids vandaan gekomen. Inclusief ik ;)

• Tiffany

Maar hopelijk gebeurt je niet hetzelfde als ons een jaar of 8 geleden.

Toen hadden we een Nijlcruise geboekt en gingen er helemaal vanuit dat we dan die piramides vanzelf wel ergens onderweg tegenkwamen……NOT :-)

De piramiden staan in Cairo, 800 km bij Luxor vandaan.

Nu zijn wij direct zo verliefd op Egypte geworden dat we er inmiddels al zo'n 11 keer geweest zijn. Wat mij betreft een aanrader dus!

Je kan misschien Cairo met een Nijlcruise combineren.

Als je met een Nijlcruise gaat kom je overigens wel vanzelf in Aswan hoor, de cruise gaat namelijk van Luxor naar Aswan of andersom.

Groejtes.

• Gipsy

De ene 16- jarige jongen is de andere niet, zoveel mensen zoveel wensen zeg ik altijd en dat geldt ook voor 16- jarige jongens.

Als hij geinteresseerd is in de Egyptische cultuur en de tempels is een Nijlcruise zeker ook voor hem iets. Waarom niet?

Zelf ben ik ook regelmatig met mijn tienerzoon op pad geweest, hij had ook die leeftijd toen we samen in Luxor waren. Hij vond het een prima vakantie. Wij hebben het wel gecombineerd met de Rode zee, zodat hij ook een gedeelte van de vakantie aktief bezig kon zijn met snorkelen, duiken en een quad-tocht.

Maar dan ontkom je niet aan een dagje bussen.

overigens piramides zie je niet met een Nijlcruise. Daarvoor moet je uiteraard naar Cairo en dat brengt dan weer de nodige reistijd met zich mee.

overigens toen ik de Nijlcruise deed waren heb ik geen kinderen en/of tieners gezien op de boot en ook niet tijdens de excursies. Maar dat was ook niet in de vakantietijd, dus dat kan ook een reden zijn.

Maar op de boot zelf is voor de kids ook niet heel veel te beleven, er is wel een klein pierebadje, maar dat is meer om een beetje af te koelen dan om te zwemmen.

Dus hij zal er wel wat voor over moeten hebben om priamides en graven te zien!

• Gipsy

Veiligheid kan niemand je nergens ter wereld garanderen.

Ik denk altijd maar: thuis is het gevaarlijkste! Daar gebeuren volgens de statistieken nog altijd de meeste ongelukken.

• rene

Ik wilde het net zeggen. De helft van alle piramides staan in de regio Cairo, de rest in Sudan.

Maar je vraagt of je er een aantal dagen hotel aan moet plakken: Als je daarmee bedoelt een hotel aan de rode zee, nou dan zit je dus ook een hele tijd in de bus.

succes met beslissen

• irene

Ach ja wat dom van me. Ik zou dan gewoon in Cairo blijven met hem.

Dan ga je lekker naar het museum, de sfinx en de pyramides.

In Cairo heb je hele mooie hotels!

• Henny

Goh, wat een reacties, dank jullie wel. Ik heb besloten om een cruise te maken en ook naar Cairo te gaan. Ik dacht ook dat ik die pyramides wel ergens zou tegen komen hahahaha, dus niet. Zoveel info opgezocht op internet en nog steeds denken dat Egypte vol staat met die dingen.

Groet Henny