origineel egyptisch kado's

• Mags

Hallo

elke keer dat ik op vakantie ga breek ik toch weer mn hoofd over originele cadeaus die ik mee terug kan nemen voor vrienden en familie. ik ga binnenkort voor een weekje op een Nile cruise en ik zou graag ideeen willen hebben voor originele egyptische cadeaus. en dan heb ik het niet over typisch toeristische prullen.

Ik zou jullie erg dankbaar zijn voor een paar leuke ideeen en waar ik zoal op moet letten wanneer ik iets koop. (made in China, etc…)

Groeten,

Mags

• Maaike

Voor vrouwen: oorbellen of hanger met de desbetreffende naam in hierogliefen.

Denk erom: niet op de boot van de Nijlcruise zelf laten maken, want ze zijn daar stervensduur!

• monica

Hoi Mags,

Je zou kunnen denken aan parfum, waterpijp en er zijn vaak ook hele mooie zilveren nubische juwelen die vaak onder de toonbank liggen.

Groetjes,

monica

• rene

zat ik ook aan te denken, een klein waterpijpje met appeltabak. of een beeldje van bastet (die zittende kat), maar koop die niet op straat als ze in krantenpapier worden aangeboden (giftige verf). hibiscusthee (karkadeh) is misschien ook iets. bij parfum gaat het (vind ik) meer om de flesjes waar ze het in doen, en die mag je zelf uitkiezen.

succes met kiezen en de groeten

• Gipsy

Je ziet: mogelijkheden genoeg en ter plekke zul je nog veeeeel meer ideeén opdoen!

Vergeet de papyrus niet!

• carla

Ik koop altijd graag kruiden van het land waar ik heen ga en geef dat cadeau aan vrienden die van koken houden. In aswan kan je dat goed kopen. Mooie stoffen zijn ook leuk om te kopen en wegen niet zo veel. Ik heb zelf heel veel damasten tafelkleden gekocht in egypte met bijpassende servetten. Servetringen van zilver zijn ook niet duur en voor weinig geld kan je je naam er in laten graveren. Ook hebben wij een keer een naamplaat voor onze woning laten maken met hieroglieven en ons eigen alfabet. Veel plezier.

• shauri

wow carla , dat is een goed idee … zou ik zelf niet zijn opgekomen … goeie tip van je … en t staat zeker nog moooi aan deur ook… heel apart idee

shauri

• Em

Hallo Mags,

Ik vind van alles leuk hoor, maar weet je wat we kijken daar wel en dan kan ik je gelijk een handje helpen. hihihi

tot gauw

• Mags

Dag zus !

Ja jij mag zelf je kadootjes uitzoeken en betalen ; ) !

C U next week…

En voor de anderen: hartelijk dank voor al jullie leuke tips en ideeen, ik ben al een stuk vooruit!

Mags

• Mags

En trouwens….. behoor jij niet heel erg druk te zijn met je werk….?! Hmm?