Cairo en / of Nijlcruise ???

• chantal

Hallo,

Wij zijn van plan om een weekje (max 10 dagen) naar Egypte te gaan. We willen cultuur zien, maar zeker ook een aantal dagen luieren aan het strand.

Om dit in deze korte tijd te combineren, wordt het lastig volgens mij lastig om zowel Cairo als een Nijlcruise (Luxor) te doen.

Ik weet dat het natuurlijk heel persoonlijk is, maar heeft iemand tips wat het leukst is om te doen en / of tips om alle drie te combineren?

Het liefst gaan we met een reisorganisatie.

Alvast bedankt!

• een egyptenaar

hoi

ik heb een adnere idee

vakantieplaats: Hurghada

vakantieduur: 10 dagen

excursies : - 2 dagen luxor

- 2 dagen cairo

jij zal niet alles in cairo zien maar wel de hoge spots en jij zal niet naar aswan gaan

maar dan heb je alle 3 gedaan.

vragen?

groetjes

• chantal

bedankt!

nog twee vraagjes:

is vanaf hurghada alles goed te boeken qua excursies? weet je toevallig of je dat beter in NL of daar kan doen?

mis ik niets aan de nijlcruise, denk je?

• een egyptenaar

hoi

uit hurghada beter te boeken en goedkoper.

het is wel mooi om nijlcruise te doen maar het gaat alleen om de faro's en luxor is wel voldoende en dan stukje cairo mee( cairo heeft vereschillende oude clturen wat het is vaak de hoofdstad geweest van egypte.

nijl cruise kan altijd een andere keer.

de groeten

• Gipsy

Ik sluit me aan bij een egyptenaar. In 10 dagen kun je nou eenmaal niet het hele land zien. Tis een kwestie van keuzes maken in het leven.

Het is wel belangrijk te weten in welke periode jullie willen gaan. De zomermaanden zijn eigenlijk niet geschikt voor stedentrips. Véél te heet!

Dan zou ik eerder kiezen voor de Nijlcruise in combinatie met de resterende dagen Hurghada. In alle gevallen is eigenlijk het voor- of najaar de meest ideale tijd.

Maar als je graag zou willen is het in 10 dagen wel mogelijk om een Nijlcruise én Hurghada én vanuit hier een dagexcursie naar Cairo te boeken. Tis maar net wat je wilt. Je krijgt wel een druk programma met natuurlijk flink wat reistijd, het traject Aswan-Hurghada is een dagje bussen en Hurghada-Cairo vv zit je dan 2 nachten in de bus. maar het is goed te doen als je dat niet zo erg vindt. En je hebt dan wel heel wat leuke dingen gezien en een onvergetelijke ervaring gehad!

• irene

Ik zou ook zeker de keuze maken. Of het één of het ander.

Persoonlijk zeg ik:

Doe Cairo nu en de volgende keer de nijlcruise.

Maar dat is mijn mening ;)