wij denken er aan om van de zomer een rondreis door egypte te doen, is dit wel te doen inverband met de warmte daar? graag hoor ik ervaringen!
bedankt.
hoi miranda,
wij zaten met het zelfde dilemma, door werk en kinderen zijn we gebonden aan de zomervakantie en hebben we er voor gekozen toch in de zomer te gaan. Als je een alternatief hebt moet je niet in de zomer gaan. Heb zelf 4 jaar in cairo gewoond en heb daar de zomer meegemaakt. Was wel te doen, In huis was het wel koel. Ook zonder airco. Nu gaan we naar het zuiden en ik bereid me voor op een warme zomer. we zullen de enige niet zijn. succes met je keuze
Heb ook een rondreis in Egypte gedaan hartje zomer. Het is wel warm (niet benauwd, want lage luchtvochtigheid), maar een petje op, een fles water mee en het is wel te doen hoor. Er staat wel een verkoelend windje meestal. Als je de keuze hebt zou ik idd ook niet in juli/augustus gaan, maar ook ik heb die keuze niet en het kan dus wel. Als je een strandvakantie wilt doorbrengen geldt een beetje hetzelfde. Oh ja, pas in elk geval je tempo aan, dat scheelt al een heleboel! Succes met de beslissing!
Ik ben in 2004 drie weken geweest in juni/juli. Ik heb geen rondreis gedaan, maar wel een aantal excursies. Ik vond het warm, maar wel te doen. Je moet je tempo gewoon aanpassen en je goed insmeren, water drinken, pet/zonnebril op, niet te lang in de volle zon enz…
Na een paar dagen wen je ook aan de warmte, tenminste dat had ik wel.
Een rondreis is natuurlijk anders, dus succes met je beslissing.
Pauline
Hallo Miranda,
Wij zijn in aug gegaan vorig jaar en toen was het een paar dagen ontzettend warm(zelfs de egyptenaren vonden dit er werd gezegd dat het 47 graden was…) kijk en als je dan alleen een beetje bij het water gaat zitten en voor de rest niets doet dan is het te doen maar excursies of gewoon ff naar het centrum wandelen is dan echt niet te doen….gr.mona
Persoonlijk hou ik heel erg van de zon, het kan mij niet gauw warm genoeg zijn.
Maar het ligt er wel aan wat je gaat doen. Die hitte kan echt een aanslag zijn op je conditie, is echt heel vermoeiend. En als je dan een georganiseerde rondreis doet, moet je wel mee met het tempo. Al zal het programma wel enigszins aangepast worden, maar dat kan echt niet altijd. Vaak kan men echt niet afwijken van een bepaald tijdschema.
Een belangrijk punt vind ik ook dat je bij deze hoge temperaturen, waar de meeste Nederlanders niet aan gewend zijn, veel eerder last krijgt van maag- en darmklachten en andere problemen. Je wilt niet weten hoeveel toeristen iedere zomer hun vakantie noodgedwongen door moeten brengen aan het infuus in een Egyptisch ziekenhuis! Dat vertellen de reisburo's er maar niet bij.
Als je kunt kiezen: niet doen in hartje zomer. Net als bij ons een hele vakantie met regen, kan ook die hitte echt vervelend worden. Het is echt jammer als je vakantie verregent, maar die hitte is ook jammer, omdat je gewoon geen zin hebt en echt bepaalde dingen niet kunt doen in deze hoge termperaturen. Net zo erg als die regen dus.
Hoi Miranda,
Ik weet niet hoe het voor jouw zal zijn om hartje zomer naar egypte te gaan, maar ik heb het gedaan vorig jaar in juni en dat doe ik nooit meer.
Tuurlijk kan je je tempo aanpassen, en veel uit de zon zitten, maar dat laatste maakt niets uit als het 50 graden is dan is het zowel in de zon als in de schaduw bloedje heet. Er waait steevast een stevige wind over de nijl, s' avonds is dat haast een storm. En deze wind is ook erg warm, het is net alsof je een fhon in je gezicht laat blazen, zo voelt dat aan. Maar niet getreurt, het gezelschap waarin wij verbleven maakte wel degelijk excursies en zij hebben zich ondanks de warmte uitstekend vermaakt.
Ik ga eerdaags weer boeken voor egypte, dat wordt waarschijnlijk een lastminute, maar wel in de maand maart/april en in het naseizoen wordt het sept/okt.
Succes met je keuze, je komt er wel uit denk ik, hoe dan ook, een vakantie in egypte blijft fantastisch ook hartje zomer.
Groetjes,
Monica
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?