Dahab en snorkelen

• carla

Wij willen begin april naar Egypte om te snorkelen. Daarnaast willen we niet in the middle of nowhere zitten, maar ook niet in Hurghada. Naar Sharm zijn we vorig jaar geweest. We kwamen in onze zoektocht uit op Dahab. Onze vraag is: hoe is het daar om te snorkelen? We lezen berichten over dood koraal, veel wind en surfers en troebel water door algen. Klopt dit? Voor duikers is het prima, maar ook voor snorkelaars?

Carla

• didi

Ik ben in het Happy Life Village geweest.

Ligt wel buiten de stad maar 2 x per dag gaat er een shuttlebus naar het centrum.

Hotel is zeer goed (gratis goede badlakens) en perfect voor snorkelaars. Vanuit de hotelkamer zie je de bergen en de zee. Een pad in het water begeleid je na een paar meter naar het koraalrif. Levend koraal, zeer helder water en hele mooie vissen. Dit was het beste gebied waar ik gesnorkeld heb. Als je van rust houdt en alleen wilt snorkelen is het een aanrader. Surfers heb ik daar niet gezien, wel duikers maar die gaan verder de zee in. Als ik echt weer een snorkelvakantie wil ga ik daar weer naar toe.

Als je meer naar het centrum gaat zie je de surfers en het water is daar minder helder is mijn mening. Het centrum heeft natuurlijk wel veel meer te bieden als je van avondvertier houdt, maar om te snorkelen, nee.carla schreef:

>

> Wij willen begin april naar Egypte om te snorkelen. Daarnaast

> willen we niet in the middle of nowhere zitten, maar ook niet

> in Hurghada. Naar Sharm zijn we vorig jaar geweest. We kwamen

> in onze zoektocht uit op Dahab. Onze vraag is: hoe is het

> daar om te snorkelen? We lezen berichten over dood koraal,

> veel wind en surfers en troebel water door algen. Klopt dit?

> Voor duikers is het prima, maar ook voor snorkelaars?>

> Carla

• yovan

Kan je dahab ten zeerste aanbevelen om te snorkelen, vanuit het centrum kan je kant-snorkelen bij het rif “lighthouse”, en is werkelijk helder en prachtig !

vlak buiten dahab zijn ook nog wat schitterende snorkelplaatsen, waar je zo met taxijeepje naar toe kan voor paar pondjes, murray gardens bv is echt ongerept !

Als je me je email even stuurt kan ik je wel de link geven naar mijn online foto album van mijn snorkelfoto's van dahab. heb je beetje idee wat je kan zien daar met snorkelen.

groetjes

• Hendrika

hallo yovan

Als je het niet erg vind, ik ben ook nieuwsgierig naar je foto's. Wij hebben afgelopen november gesnorkeld bij Marsa Alam en gaan dit jaar naar Sharm, misschien is Dahab iets voor ons in 2007. Onze foto's staan ook op het net.

Mocht je ze willen laten zien, mijn emailadres is hwitloks@hotmail.com. Ik merk het wel.

Groetjes hendrilka

• Wilma V.

Het afgelopen jaar voor het eerst gesnorkeld en dat was in Dahab. In één woord geweldig! We zaten in een basic te noemen hotel in het centrum, dus aan de “boulevard”, waar het “Lighthouse” is, de plek waar snorkelaars en duikers het water ingaan om al het schitterends onder water te bewonderen.

En inderdaad, zoals Yovan ook al schrijft voor een paar ponden rijd je met een jeep naar andere prachtige lokaties.

Dahab raad ik echt eenieder aan, alhoewel………………………laat het niet te druk daar worden, want dan kunnen Yovan en ik er dit jaar niet meer bij :)

• yovan

haha idd wilma, we moeten maar eens gaan stoppen met Dahab te promoten hier !!! straks is het kei-druk daar.

• Hendrika

Prachtige foto's, bedankt.

Groetjes Hendrika

• carla

Hallo Didi,

Klinkt erg goed!

Via welke organisatie heb je Happy life geboekt? We zoeken ons rot op internet, maar kunnen geen prijzen of organisaties vinden die dit hotel aanbieden.

We twijfelen tussen Happy life en Daniele Village. Ken je dit hotel? Lijkt op foto's erg achteraf te liggen.

Wat de snorkelmogelijkheden betreft, heb je ons wel overtuigd!

groetjes, Carla

• carla

Hallo Wilma,

Dank voor je reactie.

De keuze voor Dahab is nu definitef gemaakt. Nu nog het hotel. Welk hotel had jij? Was het goed?

groetjes, Carla

• carla

Hallo Hendrika,

Ik weet niet of je al een hotel hebt geboekt, anders heb ik nog een tip voor je: Iberotel Lido in Sharm. We hebben er vorig jaar gezeten en het was echt een superhotel! Mooi, klein, vriendelijk personeel, net buiten het drukke centrum, maar wel op loopafstand.

Om een mooi koraalrif te zien, moet je zeker naar Sharks Bay, met de taxi.

Het koraal in de baai van Sharm is niet zo geweldig meer.

En natuurlijk kun je met de boot naar Ras Mohammed, maar toen heb ik meer over de rand van de boot gehangen dan gesnorkeld, helaas.

Veel plezier!

groetjes, Carla