Als je 4 jaar in Cairo hebt gewoont bij jÃÂj de ervaringsdeskundige volgens mij, Carla?
Hoe was het om in Cairo te wonen? Een hele ervaring lijkt me.
Ik ben jaloers hoor.
Dus……jij weet als geen ander hoe heet het kan zijn en of je er (nog) tegenkunt. Je weet uiteraard ook dat je bij de hitte van Cairo nog een graad of 10 bij moet tellen als je het over de temperatuur in het zuiden hebt en de woestijn is dan natuurlijk ook zweten.
Hoe de hitte een aanslag is op je conditie is, zal ik jou niet hoeven te vertellen dan.
Jullie weten vast wel waar je aan begint. En als het echt niet anders kan en je wilt toch zo graag…………..dan ga je gewoon natuurlijk.
Zo'n groepsreis zal uiteraard wel aangepast zijn aan de temperatuur. De wat actieve bezigheden 's morgens vroeg als de temperatuur het toelaat en relaxen op het heetst van de dag. Hebben jullie zo niet geleefd in die jaren?
Persoonlijk ben ik helemaal weg van de woestijn, maar de zomermaanden toch maar liever niet. Alhoewel, als ik zou moeten kiezen tussen hélemaal niet óf in juli zou ik misschien toch ook wel……….
Het verbaast me trouwens dat de woestijnreizen gewoon doorgaan in die periode, de meeste georganiseerde reizen naar de western desert houden in juli en aug. even een rustpauze. Maarja, de kassa moet blijven rinkelen natuurlijk.
Jullie hoeven ze natuurlijk niks te vertellen over voorzorg en preventie tegen de hitte en gezondheidsmaatregelen.
Misschien kun je hier op het prikbord een keer verslag doen van je verblijf in Cairo. Je kunt vast een geweldige bijdrage leveren met jullie ervaringen. Ik ben helemaal niet nieuwsgierig hoor, (maar niet heus) het lijkt me erg leuk te lezen over jullie belevenissen in deze facinerende stad.
Heb je tijdens je verblijf ook de taal leren spreken?