Backpacken

• Bets

Hallo,

In juli hoop ik mijn studie af te ronden en om te vieren dat deze is afgelopen wil ik met mijn partner in oktober 3 weken backpackend door Egypte.

Nu heb ik inmiddels een Lonely Planet aangeschaft waarin staat dat tijdens de Ramadhan veel restaurants etc. gesloten zijn. Omdat wij niet georganiseerd gaan moeten wij zelf ons natje en droogje bij elkaar scharrelen en dat willen wij het liefste doen bij de locals.

Iemand van jullie heeft hier vast ervaring mee. Is het werkelijk zo, of zijn de meeste restaurants wel gewoon geopend (ook overdag).

Graag je reactie!

Bets

• tanjaverhoeven

Wat in de boekjes staat klopt. Er zijn weinig tot geen restaurants/eetgelegenheden open overdag. De meesten open als de mensen weer mogen eten of daarna.

Als de dag teneinde loopt zal je ook merken dat het ineens heel stil is op straat.

• René

Ben het niet met je eens, Tanja. Zeker in de grote en toeristensteden zijn er zat eettentjes open. Over het algemeen worden deze tentjes afgeschermd met grote doeken, zodat de etende mensen geen aanstoot geven aan de vastende medemens.

Drie jaar geleden ben ik met de ramadan naar de westelijke woestijn geweest, en daar heb je overdag wel een probleem om ergens iets te eten of te drinken. De bevolking is er ook wat strikter.

Maar, de tijd van de ramadan heeft ook z'n leuke kanten. 's Avonds is het vaak groot feest, hartstikke gezellig op straat en alle restaurants lekker druk. En het is een zeer bevreemdende ervaring om door een volledig uitgestorven Cairo te lopen, vlak voor zonsondergang.

• tanja

Ik was afgelopen ramadan in Alex en daar was toch veel gesloten. Persoonlijk zou ik er ook overdag niet gaan zitten. s avondss is het inderdaad erg gezellig druk op straat….

• Bets

Bedankt voor jullie reactie. Ik denk dat we dan maar na de Ramadhanperiode gaan. Ik vind het ook niet prettig om de locals voor hun hoofd te stoten omdat ik zo nodig overdag water nodig heb en zo. Maakt voor ons weinig uit, alleen dat we de reis dan een paar weekjes uit moeten stellen :(.

• tanja

wanneer je ook gaat in ieder geval veel plezier gewenst!

• Bets

Hallo Tanja,

Wij vertrekken waarschijnlijk rond de 20e oktober, zodat we een paar dagen de Ramadhan kunnen ervaren. Ik heb dus nog tijd zat om alles uit te zoeken. Naar Egypte gaan is een lang gekoesterde wens van mij, dus ik vind het heerlijk om me nu al helemaal in te lezen en internet af te sneupen zodat ik een heerlijk lange voorbereidingstijd heb!!

• georgina

Kan je Siwa aanraden. Daar kun je ook geweldige woestijntrips maken. Van daaruit kun je verder zuidwaarts afzakken. En de witte woestijn, pure science fiction!

• Bets

Bedankt voor de tip Georgina, als er nog meer tips zijn, ze zijn van harte welkom hoor!! :)