Wat betreft het gevaar?

• Mars

Hallo luitjes,

Ik heb een vraagje en wel de volgende.

Ik heb de laatste paar jaar al veel pech gehad dus vandaar de volgende vraag.

Is het veilig in Egypte want daar hoor of lees ik niks over op dit forum .

Ik hoop dat iemand hier serieus op kan antwoorden.

gr Mars

• rene

Hardstikke veilig. En er is hier al vaker over gesproken, alleen een tijdje terug al. Sommigen die hier reageren voelen zich daar zelfs veiliger dan in amsterdam. Om je pech wat in te dammen kan ik alleen zeggen: laat je inenten, neem ORS mee tegen de buikloop en let op waar je loopt, de stoepranden zijn nogal hoog en een gat in de weg is ook geen uitzondering. En check hier eens een aantal pagina's, dan heb je lijkt me voldoende tips voor een zorgeloze vakantie.

• Wilma V.

Ik reis als blonde vrouw vaak alleen naar en door Egypte en kan je echt zeggen: veilig!

En pech kun je ook hebben in je eigen huis, tuin of keuken.

Gewoon gaan en een aantal voorzorgsmattregelen in acht nemen. Hoerover kun je van alles op dit forum vinden.

• berry

hoi,

ik gaat volgende week de 21e weer voor de 2e keer, harstikke veilig en niks aan de hand. ik kan je wel vertellen dat het een verschrikkelijk mooi land is. dus ik denk dat jou vakantie er alleen maar beter op wordt zonder pech!

veel plezier.

• Eva

Het enige gevaar in Cairo is het verkeer maar je moet het maar gewoon over je heen laten komen. Het gaat bijna altijd goed. Pas wel op met wandelen in drukke straten er zijn niet vaak stoepen en de auto''s kunnen over het algemeen wel goed in schatten waar je voeten zitten maar meestal scheelt het een centimeter of vijf. Met oversteken zou ik gewoon met locals meelopen en op de hoeken staan meestal politieagenten om je te helpen. Toch went de chaos n Cairo snel en voel je je inderdaad veiliger als in menig andere stad of land.

Veel plezier

• Frank

Eva schreef:

>

> Het enige gevaar in Cairo is het verkeer maar je moet het

> maar gewoon over je heen laten komen.

Lijkt me juist heel gevaarlijk…….

Het gaat bijna altijd

> goed. Pas wel op met wandelen in drukke straten er zijn niet

> vaak stoepen en de auto''s kunnen over het algemeen wel goed

> in schatten waar je voeten zitten maar meestal scheelt het

> een centimeter of vijf. Met oversteken zou ik gewoon met

> locals meelopen en op de hoeken staan meestal politieagenten

> om je te helpen. Toch went de chaos n Cairo snel en voel je

> je inderdaad veiliger als in menig andere stad of land.

>

> Veel plezier

• Eva

valt best mee het is even wennen

• G.Holthuizen

Ik heb nogal wat gereisd, maar ik moet zeggen dat ik me zelden zo op mijn gemak gevoeld heb als in Egypte (en Cairo). En dat ligt niet alleen aan de grote aantallen politiemensen en militairen ( om aanslagen te voorkomen), maar zeker ook aan de ontzettend aardige en behulpzame mensen. Dus, Mars, neem de gebruikelijke maatregelen ( reispapieren en geld ontzichtbaar onder je kleren) en er kan je NIETS gebeuren. Véél plezier in dit schitterende land!!

• Gipsy

Gelet op de aanslagen die de jongste maanden werden gepleegd, worden reizigers eraan herinnerd dat geen enkele regio in de wereld kan worden beschouwd als totaal veilig voor terroristische bedreigingen.

De mogelijke verbanden tussen deze aanslagen en de toestand in het Nabije- en Midden-Oosten maken dat deze regio naar voren treedt als het meest onderhevig aan dergelijke risico's, net zoals Noord- en Oost-Afrika.

De aanslagen in het Verenigd Koninkrijk (Londen), Turkije (Istanbul en Cesme) en Spanje (Madrid en Barcelona) zijn het bewijs dat terroristische groeperingen niet enkel buiten, maar ook binnen Europa actief kunnen zijn.

Daarom moeten ook landgenoten, die in Europa reizen, zich bewust zijn van het gevaar van een mogelijke terroristische aanslag, zelfs als is de kans doorgaans gering dat men er effectief bij betrokken raakt.

Volgende voorzorgsmaatregelen worden dan best ook in acht genomen:

wees extra voorzichtig op drukbezochte plaatsen (horecazaken, handelscentra, openbaar vervoer);

blijf alert en zorg dat u goed op de hoogte bent van de politieke ontwikkelingen in het land waarheen u reist;

volg nauwgezet de richtlijnen van de lokale autoriteiten;

meld alle verdachte personen of handelingen en achtergelaten pakjes aan de lokale politie

bron: FOD buitenlandse zaken, buitenlandse handel en ontwikkelingssamenwerking

• georgina

hihi, ja laat maar over je heenkomen. Maar inderdaad, cairo is waanzinnig qua verkeer, maar een belevenis die je niet mag missen. Je moet zeker ook een ritje in een taxi maken daar, je gelooft het niet! En 3 dagen cairo staat gelijk aan 20 jaar stevig doorroken. Maar nogmaals: geweldig