Wij willen graag weten wie er wel een met de auto van Amsterdam naar egypte is gegaan en welke route je hebt genomen, een route vinden en dan vooral een ferry is best lastig, dus als je tips hebt, zijn we je hartstikke dankbaar
Zo, zeg. Flinke onderneming. Ik zat te denken aan de ferry die Theroux op zijn ‘rondje middellandse zee’ nam. Even proberen te zoeken (Piraeus-Port Said), maar die betaat niet meer. Ik kan alleen maar bedenken om de ferry van Bari naar Tunis te nemen (lijkt me wel een optie, in de tv-serie ‘holidays in the axis of evil’ bleek Libie een prima bereisbaar land, Khadaffi wil zijn land meer en meer openstellen voor weasterlingen), of eentje naar Griekenland om zo via Turkije, Syrie en Jordanie te gaan. Succes in ieder geval en laat 'ns weten….
Hoi annemieke,
wij zijn met de auto naar egypte gegaan in 1988. We hadden toen een ferry vanuit venetie naar alexandrie. Onderweg stops in toen yoegoslavie en griekenland, op de terugweg 4 jaar later via stops in griekenland en bari zuid italie. We waren verplicht de auto weer uit te voeren. Wij giingen voor het werk van mijn man en kregen assistentie in de haven van alexandrie. Kijk wel goed uit of je autoverzekering geldt want wij hadden de pech dat onze splinternieuwe auto net buiten de haven van alexandrie behoorlijk in elkaar werd gereden en bleken nog even niet verzekerd. De reis zelf is erg leuk, het lijkt een soort mini cruise. Veel nederlanders die in egypte werken kiezen of kozen ervoor om zo naar egypte te gaan. Het rijden in egypte is overrigens een verhaal apart. Die eerste schade in alexandrie was niet de laatste en we hebben nooit een cent gezien van de verzekering. Auto´s repareren en spuiten is overigens spotgoedkoop in egypte. Veel succes carla
We hadden toen 2 kleine kinderen en deden 2 dagen over de reis naar venetie en volgens mij zaten we 3-4 dagen aan boord. Soort mini-cruise. Op de terugweg hadden we een boot met een klein zwembad en verder was het volgens mij ook volpension. Wij gingen terug met een aantal families die gewerkt hadden in egypte want het was een makkelijke en comfortabele weg om je auto weer uit egypte te krijgen. Op internet zag ik dat deze ferry nu gaat van venetie naar piraeus en dan alexandrie. Onderweg passeer je ook het kanaal van Corinthe, een hele ervaring herinner ik me. Je kan trouwens ook auto's huren in egypte.Succes ermee.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?