hallo ik lees wel heel veel over darm problemen , kun je er preventief al voorzorgmaatregelen voor nemen,ik hoorde van iemand wiskij drinken voor je gaat eten ,dat ontsmet de darmen ,of het waar is dat weet ik niet
Hallo,
Nee niet echt want het is gewoon een bacterie van uit daar waar wij westerlingen niet goed tegen kunnen zeg maar. Wel kun je zorgen dat je hier goed eet en drinkt en in egypte geen geschild fruit, softijs en water uit de kraan drinkt. Wees daar echt allert op want het is zo gebeurd.
ik zelf heb overigens nergens last van gehad maar mijn vriend wel….
gr.mona
Ik ben in Marokko heel erg ziek geworden en ben dat vervolgens weken en wekenlang gebleven..
Mijn dokter gaf als advies om in dat soort landen NIET te drinken bij het eten dat je niet helemaal vertrouwd. Je kon pas na (weet het niet meer precies) een half uur of een uur weer drinken.
Pas ook op met dingen zoals vruchtensappen op terrasjes ed !! Dat word nogal eens flink verdund met kraanwater !
Verder kan je beter geen flesjes water “van straat” kopen dan loop je namelijk de kans dat het is hervuld met kraanwater.
Ook ik had last van “de vloek van de Farao” helaas. En ik had nog wel zo goed met activia gekuurd vooraf ;-)
Ach ja…de een is er meer gevoelig voor dan de andere, en ik had gewoon pech, want heb overal op gelet.
Inderdaad…vraag specifiek om drinken zonder ijs…te koud drinken kan ook een boosdoener zijn en tsjah…waar veel mensen ook de fout in gaan: door de all-in formulie ineens gaan buffelen of hun leven er vanaf hangt. Het kan nooit goed zijn om ineens zo veel meer te eten als dat je thuis doet.
Ondankt dit, ik was echt flink ziek, (veeeeel medicijnen, infuus en en dikke doktersrekening) ga ik over dik een maandje weer terug naar egypte. Ik hoop dat ik dan geen last heb.
FF paar vraagjes:
Is antinal overal te krijgen zonder doktersrecept. En…weet iemand of er in Cataract Layalina Resort in Sharm regelmatig een dokter komt?
Gr. Inge
Vlak bij het hotel (net voorbij de Mac) zit in ieder geval een artsenpost en een apotheek waar je prima spul tegen diaree kunt kopen. De apotheker daar vertelde dat mensen te snel naar antinal grijpen, nl als ook ze alleen diarree hebben en verder geen koorts. Hij gaf ons anders spul, 1 dag en het was weer allemaal normaal!
Denk dat het bij ons ook kwam door te koud (en teveel) drinken na gedoken te hebben…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?