Toch nog even wat vragen!

• carola~kyra~yanou~

Zo als ik hier onder al geschreven heb hebben mijn vriendin en ik een reis geboekt naar Egypte Hurghada.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik zelf een idee heb dat Egypte woestijn is, en dat er veel kamelen rondlopen, en dat je er mooi kunt duiken.

Vraagje, heb je daar ook leuke winkels waar je eens lekker kunt gaan winkelen, en het eten, heb je daar ook leuk eettentjes. En hoe is het eten daar, wat voor een eten heb je?

En het zeewater, is dat echt helder?????

Wat een vragen he!!!

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groeten Carola

• jona

Als je dit allemaal nog niet weet waarom ga je dan, om welke reden??????????????

• Gipsy

Als je voor de eerste keer naar een vreemd land gaat, heb je veel vragen. Logisch. Daarvoor is een prikbord als dit, ter voorbereiding van je vakantie én voor de voorpret.

Ik denk dat jouw idee dat Egypte een woestijn is, aardig klopt. Het land bestaat voor het grootste deel uit woestijn. En daar lopen idd kamelen, sinds jaar en dag een van de bewoners van de woestijn. Maar tegenwoordig zijn er in de woestijn meer landrovers hoor.

Om echt te shoppen moet je niet in Hurghada zijn, maar als je een middag op souvenierjacht wilt ben je er aan het goede adres.

Ook restaurantjes zijn er in overvloed, met name gericht op onze westerse smaak. Je kunt in Hurghada eten wat je maar wilt.

De rode zee hoort bij de wereldtop wat duiken en snorkelen betreft, dus ook dit idee van jou klopt aardig.

Als je ook nog uitstapjes wilt maken naar het echte Egypte, zou ik je willen aanraden om je wat meer te verdiepen in de gewoontes en gebruiken van het land. Dat kan heel goed met dit (en de andere Egypte)prikbord(en) en door bv het lezen van een reisgids.

Ik weet niet wanneer jullie vertrekken, maar ik wens je in ieder geval veel plezier bij de voorbereidingen van je reis en een hele fijne vakantie.

• carola~kyra~yanou~

Hallo Jona,

Oei, klinkt niet echt vriendelijk…..

De rede dat ik ga is omdat ik ik natuurlijk op vakantie wil, en daar komt bij dat ik zeker wil weten dat ik mooi weer heb rond die tijd.

Ga je naar Griekenland, of Spanje, dan heb je rond die tijd( 4 mei) een verwachting van tempratuur rond de 22 graden, en in Egyptu is dit rond de 28, en ja, hoe raar dat het ook klinkt, dat is de voornamelijkste reden! Ben al geweest in Griekenland, en Spanje, en heb geen geld om naar de caribien te gaan.

De reis is geboekt, en ik ga met een leuke vriendin, het lekkere weer, dus eigenlijk is de reis al geslaagd!

Snap je nu waarom ik dit vraag, en daar is dit prikboard toch ook voor, of zie ik het verkeerd????

Groeten Carola, die zich wel een beetje aangevallen voelde!

• carola~kyra~yanou~

Hallo Gips

Bedankt voor je antwoord!

Ik zat dus eigenlijk best wel goed met mijn gedachten!

Het niet kunnen shoppen vind ik niet erg, goed voor de knip!!!!

En met het eten ben ik wel blij, en zal ook zeker eens buiten de deur eten, we hebben een hotel met all in!

Duiken wilen we eigenlijk wel doen, dus zit ik daar goed!

We gaan 4 mei weg, en als het goed is is het daar heerlijk weer!

Ik zal zeker eens verder kijken hier, en op andere pagina's,

onze voor pret is zeker al begonnen!!!

Nog bedankt voor je antwoord!!!

Groeten Carola

• mona

Hallo carola, heb je netjes opgelost, was inderdaad niet echt vriendelijk van Jona.

• jona

Het is geen aanval maar het verwondert mij hoe vaak mensen een bestemming eerst boeken en zich dan pas verdiepen in wat er te doen is etc. Niet alleen hier ,ook op andere prikborden. Ik kies meestal een bestemming doordat ik geinterresseerd ben in wat er te zien is, iets wat me aanspreekt in het land, de cultuur of natuur..Maar waarschijnlijk ben ik meer een reiziger dan een vakantieganger, ik ben zelden lang op een plaats, maak altijd rondreizen(op eigen gelegenheid,geen groepsreizen) en ben zelden aan een strand te vinden, alleen hier in Nederland, maar daar woon ik dan ook vlak bij de zee.

Maar veel plezier, ik hoop voor je dat het mooi weer is, grote kans op natuurlijk.

• mona

hoi Jona, het kwam alleen een beetje raar over zoals je eerder reageerde w.s. omdat het schriftelijk is… maar ik moet je gelijk geven, kijk mijn vriend en ik zijn zonder verder info ook naar egypte gegaan. Het was er toen ontzettend warm, waardoor we weinig konden ondernemen(ook egyptenaren hadden het snikheet) geen info over land en mensen en mede daardoor en door het tegenvallen van hotel was het voor ons geen geslaagde vakantie, moet er wel bij zeggen dat door omstandigheden we ook niet goed in ons vel zaten, en wat wij zoeken qua activiteiten e.d. was daar niet, haha hadden we ons goed geinformeerd dan wisten we dit van te voren. Ons zal dit dus ook nooit meer overkomen en tegenwoordig informeren we eerst voordat we het vliegtuig pakken.

gr.mona

• Renée Timmer

Winkeltjes genoeg maar hou er wel rekening in dat de verkopers je het liefst de winkels in willen sleuren. Dus één tip je niet laten overdonderen en nee is nee. Waarschijnlijk zullen ze dan eindigen met “kijken kijken en niet kopen”. En vergeet niet dat je flink moet onderhandelen over de prijs en trap niet in de verhalen over vrouw en kind die vertellen ze tegen iedereen. Wat betreft het eten moet je als je vlees neemt vragen om well done i.v.m. bacterien (de hygiene is daar wel wat anders bij ons) verder is het prima te eten. Als je drinken bestelt vraag dan om dichte flessen die je zelf open moet maken. Tja, egypte is nu eenmaal heel iets anders dan ons vertrouwde nederland maar absoluut geweldig. Het water is echt heel helder en je ziet de mooiste vissen echt gaaf. Ik ga dit jaar weer maar dan wel voor het eerst een Nijlcruise. Ik kijk er echt naar uit en weet zeker dat jij het ook super gaat vinden. Fijne vakantie alvast.

carola~kyra~yanou~ schreef:

>

> Zo als ik hier onder al geschreven heb hebben mijn vriendin

> en ik een reis geboekt naar Egypte Hurghada.

>

> Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik zelf een idee heb dat Egypte

> woestijn is, en dat er veel kamelen rondlopen, en dat je er

> mooi kunt duiken.

>

> Vraagje, heb je daar ook leuke winkels waar je eens lekker

> kunt gaan winkelen, en het eten, heb je daar ook leuk

> eettentjes. En hoe is het eten daar, wat voor een eten heb je?

>

> En het zeewater, is dat echt helder?????

>

>

> Wat een vragen he!!!

>

> Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

>

> Groeten Carola

• Judith

Ha die Carola,

nou, wij gaan ons echt wel vermaken. Ik heb al heeeeeel veel zin!! Het duurt nog eventjes, maar dan kunnen we ons inderdaag mooi voorbereiden…

Liefs Judith