apotheek

• femke

Wie weet of er in ,of bij , het Akssia Swiss Resort in El Queseir een apotheek is.

Het eerste wat ik nl. ga doen in Egypte Antanal kopen, gezien de ervaringen de vorige 2 keer…

Femke

• mario

hallo femke,

Er is geen apotheek bij Akassia Swiss resort er is in de omgeving alleen maar zand.

Wanneer ga je ik ga 25.02.06 voor 1 week.

Prettige vakantie.

groetjes Mario

• femke

O, help , wat nu??? ik had gedacht het direct te kopen voor het geval dat….

is al 2 x gebeurd dus de kans is groot. ik ga de 23e febr. voor een week

femkemario schreef:

>

> hallo femke,

> Er is geen apotheek bij Akassia Swiss resort er is in de

> omgeving alleen maar zand.

> Wanneer ga je ik ga 25.02.06 voor 1 week.

> Prettige vakantie.

> groetjes Mario

• Hendrika

Hoi Femke,

Geen paniek, er is wel een winkeltje, helemaal rechts onder bij de winkeltjes in het Akassia (pharmacia en daar is, indien nodig, vast wel Antinal te krijgen). Wij zijn er niet in geweest, was ook helemaal niet nodig. Water is er genoeg te krijgen (gratis, flesjes). Het restaurant is goed, iedereen heeft handschoenen aan. Helemaal geen kraanwater gebruiken, ook niet voor tandenpoetsen, alles met flessen water en er is helemaal niks aan de hand. Wij waren er afgelopen november en ik heb helemaal niemand gesproken die last had van diarree.

Groetjes hendrika

• femke

O, gelukkig! bedankt!

Femke

• mario

hallo Femke,

dan zullen we elkaar misschien nog wel zien wanneer jij de 23 februari gaat, ik ben er vorig jaar ook geweest en wat hendrika schreef klopt helemaal ik heb vorig jaar helemaal nergens last van gehad door het eten.

Dus geen zorgen maken alles komt goed.

groetjes Mario

• femke

Gezellig! Ik ga met mijn jongste zoon van 17. Mijn oudste ( 20)blijft thuis om voor mijn invalide man te zorgen, samen met de thuiszorg. Deze vakantie is voor mij een uitrustvakantie. Ik heb al tegen mijn zoon gezegd dat er buiten het hotel niks te beleven is. Wel excursies? Dat is wel leuk om een dagje te doen. Ik ben twee keer in Hurghada geweest en 1 x in Sharm El Sheil,. De 2e keer in H.ben ik ziek geweest, helemaal uitgedroogd in het ziekenhuis, infuus en alles, bah! De laatste dag van de vakantie. Paniek of ik wel mee naar huis mocht. Gelukkig wel! Later bleek dat ik dat suiker heb… Of het daarmee te maken had?? Vorig jaar had ik weer, maar minder erg. Vandaar die Antinal uit voorzorg. Mijn broer vraagt zich af waarom ik er nog weer heen ga: Dat is simpel : het mooie weer! In mei kunnen we niet weg i.v.m ons bedrijf en Egypte is in februari de enige plek met standvastig mooi weer. Ik zit in het onderwijs, dus zit vast aan de vakanties.

Ik heb er erg veel zin in!

femke

• Hendrika

Wat heerlijk voor jullie. Het was er zo geweldig. Excursies zijn er wel, maar let op: er zijn geen pinautomaten in Marsa Alam, dus geld meenemen. In het hotel kun je de extra dingen (excursies of wat kopen in de winkeltjes) met euro's betalen. Het hotel is ook bereid te wisselen, maar dat is in de praktijk niet nodig. Neem ook helemaal niks mee uit de zee, dat je koraal alleen moet bekijken is wel algemeen bekend, maar neem ook geen schelpen mee die op het strand liggen, dat is namelijk ook verboden. Ze zijn (maar goed trouwens) superstreng bij de luchthaven en checken hier meerdere malen via apparatuur op, overtreding kost je minimaal 300 euro en je mist je vlucht.

Heeeeel veeeeeel plezier, en lekker genieten.

• femke

Wat voor excussies zijn er?

En weet je nog ongeveer wat het kost? Dit ivm het niet kunnen pinnen….

Femke

• Hendrika

Je kunt de excursies ook met creditcard betalen. Ik heb een stukje geschreven bij excursies Marsa Alam met de prijzen op 3 december j.l., moet je even terugscrollen.

Als je nog vragen hebt, vraag ze maar.

hendrika