Ik ben eergister teruggekomen uit Egypte en wilde even mijn ervaringen delen. Allereerst wil ik zeggen dat ik een fantastische tijd heb gehad. We hebben alles zelf geregeld, geen georganiseerde tours, en dat ging allemaal prima. We hebben redelijk budget gereisd al hebben we wel een eersteklas bus genomen (1 keer) en een slaapcouchette in de trein, en ook niet de Allergoedkoopste hotels, omdat ik met mijn ouders was en die zijn toch geen 20 meer.
Soms werd ik wel gek van de Egyptenaren, er zijn heel veel aardige mensen, maar de meeste die je tegenkomt zijn verkopers van het een of ander en die zijn vriendelijk tot het ze niet meer bevalt. Vooral Luxor was erg lastig, daar wilden we soms liever niet over straat en moest je om een goede prijs te krijgen soms wel 40 minuten moeilijk doen. Onderhandelen is leuk, maar er zijn wel grenzen (vind ik). Cairo daarentegen laten ze je erg met rust en vragen ze (redelijk) normale prijzen.
Verder over de hotels: duurder is niet altijd beter. Ik heb voor 60 pond per nacht (2 pers met ontbijt) de geweldigste hotelkamer gehad, geweldig uitzicht, ze kwamen je halen met een busje (station of vliegveld) en mooie kamers met badkamers en brandschoon, en erg vriendelijk personeel ook nog. Ik was in het hoogseizoen en er was nooit een probleem met te volle hotels. 1 belletje vantevoren (1 dag) en het was geregeld. Egypte is echt een land waar je makkelijk kan reizen, en als je wilt kan je (voor wat extra geld) alles laten regelen, wat voor ons niet nodig was.
Als iemand nog vragen heeft hoor ik het wel, ik zal hier zeker nog af en toe meelezen. En nog bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen vooraf.
Groetjes Natasha
PS: Aanrader voor Cairo: reizen per metro!! Goedkoop, snel en efficient!