Huwelijk

• Natasja

Hallo allemaal,

Ik wil in maart gaan trouwen met mijn egyptische vriend. Ik weet ondertussen welke documenten ik nodig heb, maar kan iemand mij vertellen wat een Egyptische man nodig heeft aan documenten voordat hij kan trouwen? Ik moet bij voorbeeld een Certificate of being unmarried, moet hij die ook?

Groetjes Natasja

• mona

Hoi Natasja, van harte met je voorgenomen huwelijk en alvast een mooie dag/toekomst gewenst!!!

gr.mona

• Loona

Hai,

Ik ben zelf net (14 dec) in Cairo getrouwd met mijn egyptische vriend. Hij heeft alleen een uittreksel uit zijn geboorteregister nodig en een bewijs dat hij nooit eerder getrouwd is…De ambassade zegt dat je dit laatste niet nodig hebt maar op het moment dat je gaat trouwen heb je het dus WEL nodig!

Ga je in NL trouwen of in Egypte?

Als je het in Egypte doet is het handig om een advocaat alles te laten regelen anders ben je na 6 maanden nog niet klaar…

• Tineke H

Hallo Natasja,

Ik kan je niet helpen m.b.t. de benodigde formulieren. Wel kan ik je heel veel geluk en een hele fijne, romantische trouwdag toewensen.

Hartelijke groeten van Tineke

• Marijke

Je gemeente kan je hierover informeren. Beiden hebben zo'n papier nodig, als je trouwt in je eigen gemeente (van geboorte) hoef je het niet van tevoren te halen. Let wel op dat de ambtenaren niet altijd alles weten/vertellen. ik ben zelf ook verkeerd geinformeerd.

ook is een zg M46 formulier van de IND nodig (dat het geen schijnhuwelijk is).

Dit alles dus als je in NL trouwt.

Als je dáár trouwt kan je het inderdaad beter door een advocaat laten regelen en ik raad je aan een anatal rechten voor jezelf vast te leggen die voor ons vanzefsprekend zijn maar in egypte niet (denk aan: kinderen, buiten huiswerken, “bruidschat” etc).

héél veel succes en geluk!Natasja schreef:

>

>