geld

• waldo

Wij zijn gewend om als we op vakantie gaan alles cash mee te nemen. (zo'n 750 euro, zakgeld plus voor noodgevallen) Klopt het dat er een maximum is wat je aan Eg. ponden mee mag nemen?

• rene

Waarom zou je ponden meenemen? Euro's meenemen en daar omwisselen werkt prima, en grotere bedragen kun je ook in euro's betalen (bijv. excursies)

groeten rene

• waldo

oke, dat is ook nog een optie. Maar stel dat ik toch ponden mee wil nemen.

Ik las zelfs in een boek “Het is verboden eg. ponden het land mee in en uit te nemen”

• rene

Officieel mag je 100 pond invoeren geloof ik. EN, maar anderen hier kunnen er denk ik wel meer over zeggen, je hotelrekening moet je officieel met euro's betalen, of in ponden met een pinbewijs van daar. Ik bewaarde de pinbonnetjes zowiezo, maar kan me niet meer herinneren of ik zo ooit heb moeten laten zien…

• Nicolle

Je mag voor egypte vrij 1000 ponden invoeren en eventueel 1000 ponden uitvoeren.

Het is inderdaad wel makkelijk om alvast wat bij je te hebben.

Ik weet niet waar je heen gaat in egypte en wat je plannen verder zijn.

Maar wij hebben de afgelopen twee jaren in sharm el sheik gezeten. En we hebben ter plekke veel met ponden betaald. Omdat wij in het ‘centrum’ van naama bay zaten waren daar veel pinautomaten dus dat was wel makkelijk (je kan ongeveer 1200 pond per keer pinnen volgens mij).

Winkeltjes, restaurants en lunch op de boot (tijdens duiken en snorkelen).

De duikschool en de hotelrekening hebben we gewoon met euro's betaald (en het visum trouwens ook).

Het ligt er natuurlijk wel aan wat voor verzorging je hebt, want ja met logies en ontbijt verbruik je ter plekke natuurlijk meer ponden als dat all inclusief hebt.

Euro's mag je trouwens onbeperkt invoeren.

Alvast veel plezier in egypte!