Tis gewoon kei-veilig daar hoor, geen zorgen, als je je tenminste maar gewoon een beetje aanpast, in de toeristencentra's en hotels kun je wel gewoon in een ( nette) korte broek en ( net) topje hoor, reken dan echter toch wel op aandacht.
Ga niet topless op het strand of in hotel.
buiten de toeristencentra's gewoon lange ( kuit) broek en t-shirtje met mouwtje, geen blote buiken gedoe enz. dan heb je zelf gewoon het minste last.
Ik ben zelf ook blond, en reis ook alleen, en nog nooit last gehad in egypte, zelfs niet in gebieden in Cairo waar zelden of nooit toeristen komen.
Ze zijn erg beschermend daar voor vrouwen, aparte coupe's in de metro enzo, Kan alleen zeggen, doe er je voordeel mee !! en geniet ervan.
Ik heb hier in Nederland meer last van onbeschofte mannen dan daar hoor !!! en dat meen ik echt.
Behalve de toeristencentra's is er niet veel uit te gaan, alcohol word door de lokale bevolking niet of nauwelijks gedronken.
Heeft ook weer zijn grote voordeel, geen lastige zatte dronkelappen om je heen.( op wat toeristen na dan,…..)
Wil je perse uitgaan erbij hebben op je lijstje, kies dan voor Hurgada of Sharm el sjeik, maar verwacht er niet teveel van, geen spaanse disco toestanden daar.
Excursies zijn overal te boeken, bij alle hotels, en overal op straat ( helft van het geld van in het hotel) en er is keuze uit alles wat op jullie lijstje staat op beide bestemmingen.
Veel plezier