Waarheen?

• Arjanne

Hallo,

Ik wil deze zomer met een vriendin naar Egypte maar we weten nog niet precies waarheen. Iemand goeie tips?

Wat willen we:

- Zon, zee en strand.

- Mooie dingen bekijken, woestijntocht, snorkelen, jeepsafari en wat heb je er nog meer!?

- Beetje mogelijkheden tot uitgaan, gezellig eten etc.

- Leuk hotel/appartement, hoeft niet heel luxe te zijn.

Dan nog een vraag, wat kosten de algemene dingen zo'n beetje, samen uit eten en wat drinken?

En hoe veilig/prettig is het voor 2 jonge blonde vrouwen? Misschien een rare vraag, maar dat is meer ter geruststelling voor de familie hier :)

Vast bedankt!

• yovan

Tis gewoon kei-veilig daar hoor, geen zorgen, als je je tenminste maar gewoon een beetje aanpast, in de toeristencentra's en hotels kun je wel gewoon in een ( nette) korte broek en ( net) topje hoor, reken dan echter toch wel op aandacht.

Ga niet topless op het strand of in hotel.

buiten de toeristencentra's gewoon lange ( kuit) broek en t-shirtje met mouwtje, geen blote buiken gedoe enz. dan heb je zelf gewoon het minste last.

Ik ben zelf ook blond, en reis ook alleen, en nog nooit last gehad in egypte, zelfs niet in gebieden in Cairo waar zelden of nooit toeristen komen.

Ze zijn erg beschermend daar voor vrouwen, aparte coupe's in de metro enzo, Kan alleen zeggen, doe er je voordeel mee !! en geniet ervan.

Ik heb hier in Nederland meer last van onbeschofte mannen dan daar hoor !!! en dat meen ik echt.

Behalve de toeristencentra's is er niet veel uit te gaan, alcohol word door de lokale bevolking niet of nauwelijks gedronken.

Heeft ook weer zijn grote voordeel, geen lastige zatte dronkelappen om je heen.( op wat toeristen na dan,…..)

Wil je perse uitgaan erbij hebben op je lijstje, kies dan voor Hurgada of Sharm el sjeik, maar verwacht er niet teveel van, geen spaanse disco toestanden daar.

Excursies zijn overal te boeken, bij alle hotels, en overal op straat ( helft van het geld van in het hotel) en er is keuze uit alles wat op jullie lijstje staat op beide bestemmingen.

Veel plezier

• Wilma V.

Minder massaal dan Hurghada en Sharm is Dahab, dat ligt circa 100 kilometer voorbij Sharm.

Zelf vind ik het daar een heerlijk, apart, ontspannen sfeertje.

Op het gebied van duiken, snorkelen, lekker en goedkoop uitetengaan, excursies de woestijn in etc., heb je daar keuze volop.

Wil je ook cultureel bezig zijn, dan zit je in Dahab en ook de andere plaatsen langs de Rode Zee minder gunstig.

Daarvoor moet je onder meer zijn in Luxor, Cairo en Alexandrie.

Zelf heb ik een aantal malen eerst in Cairo gezeten en heb ik van daaruit de bus (9 uur) naar Dahab genomen en op die manier een combinatievakantie van cultuur, zon en zee gemaakt. Pas in Dahab onderkomen (goedkoop) gezocht en gevonden. Dat was geen enkel probleem.

Reizen met het openbaar vervoer is ook heel goed te doen en spotgoedkoop.

Wat het reizen betreft van twee vrouwen: prima te doen.

Zelf ben ik meestal in mijn uppie geweest, voornamelijk naar Cairo en echt, ik voel me daar en helemaal in Egypte veilig.

Als je nooit eerder in Egypte geweest ben, zul je misschien moeten wennen aan het feit, dat je als vrouw veel aandacht krijgt van met name de mannelijke bevolking, maar daarin moet je met een lach maar zeker ook door het duidelijk stellen van eigen grenzen je weg weten te vinden.

Een paar topics hiervoor is daar al veel over geschreven.

Veel plezier!

• Mier

Er werd gezegd op het reisbureau dat je bij aankomst op Egypte een visum moet kopen a 25 euro, maar

nu zit ik op het net te spitten en blijkt dus dat je dat helemaal niet nodig hebt!

Tja….wat nu? Het zijn wel 25 eurootjes…..

Wel doen? of niet?

Groetjes Mier

• Mier

Sorry, dit berichtje staat dus helemaal verkeerd…..