Hoi Birgit!
Als je naar Cairo wilt, kun je het beste naar Hurghada gaan. Het is dan nog steeds zo'n 7 uur rijden maar echt de moeite waard!!! En als je veel piramides wilt zien, kies dan een 2-daagse reis waarbij ze ook naar de trappenpiramide van Sakkara gaan. Niet veel reizen gaan daarheen (TUI deed dit wel). Ik vond het super!!! Je komt in een hele andere wereld terecht, mooi groen ook daar. Luxor is ook prachtig maar wel heeeeel erg warm in die periode. Het weer is best te doen hoor maar het is wel warm. Gelukkig is het een vrij droge warmte dus niet zo benauwd als in Nederland. Een paar tips: ga niet volop in de zon liggen, drink heel veel (lauw) water en muntthee, pas vooral op met alcohol en kijk uit met temperatuurswisselingen (bv airco).
Op je vraag hoe het is als jong stel kan ik je zeggen dat het niet veel anders zal zijn behalve dat je kan schermen dat je getrouwd bent (zeg dit liever dan dat je verkering hebt of samenwoont). Maar ook al loop je naast je man/vriend, je zult nog altijd veel aandacht krijgen van de mannen… het zuiderlijke temperament he ;-)
En tot slot over de dolfijnen… daar had ik eerder al iets over geschreven:
“In Egypte heb je (hopelijk) nog geen plekken waar je georganiseerd met dolfijnen kunt zwemmen. Maar je kunt ze zeker tegenkomen… als je geluk hebt!!! Mij is het al een paar keer overkomen, zowel met snorkelen als met duiken. Een geweldige ervaring. Hou er wel rekening mee dat het wilde dieren zijn, dat je ze niet mag aanraken en dat je ze zeker niet moet opjagen. Hoe lief ze ook zijn, ze kunnen ook agressief worden. Als ze contact willen, komen ze wel naar jou toe. Ik duim voor je dat je ze tegenkomt!”