Hoi Judith & Carola,
Nou, uit jullie reactie te merken zullen jullie het wel redden daar! Ik ben 2x met mijn zus op vakantie geweest in Hurghada en heb daar de grootste lol gehad (2 weken buikpijn van het lachen, juist ook door de mannen daar… met respectvolle humor kom je echt een heel eind en inderdaad anders heel assertief zijn). Daarna heb ik er 2x voor een paar maanden gewoond en gewerkt. Toen kon ik soms iets minder lachen en me meer ergeren maar dat lag ook vaak aan mijn eigen stemming. Ik vind Egypte echt 1 grote spiegel voor jezelf qua inlevingsvermogen, geduld, begrip, materialisme, etc. De Egyptenaren zijn (buiten de rotte appels) van nature heel vriendelijk en behulpvol maar hou er rekening mee dat ze je soms van de wal in de sloot helpen. Haha. Een goede vriendin van mij die daar al jaaaaaaaren woont gaf eens het volgende voorbeeld: Als je de weg vraagt, willen ze je graag helpen. Ze zullen niet snel zeggen dat ze het niet weten maar je liever de verkeerde kant opsturen. Dat is niet rot bedoeld, het is juist goed bedoeld…. alleen begrijpen wij dat niet :-)
Wat excursies betreft kan ik je Cairo, Luxor, duiken, snorkelen, woestijntrip (jeep of quad) aanraden. Maar waar gaan jullie eigenlijk heen en voor hoe lang? Dat is namelijk wel bepalend wat betreft Cairo en Luxor.
Ik wens jullie in ieder geval heel veel plezier!!!
ps wanneer gaan jullie?