Wij gaan volgende week naar Sharm el Sheikh, ik wil heel graag met dolfijnen zwemmen, kan iemand ons vertellen waar dat mogelijk is?
Groetjes Ingeborg & Martin
In Egypte heb je (hopelijk) nog geen plekken waar je georganiseerd met dolfijnen kunt zwemmen. Maar je kunt ze zeker tegenkomen… als je geluk hebt!!! Mij is het al een paar keer overkomen, zowel met snorkelen als met duiken. Een geweldige ervaring. Hou er wel rekening mee dat het wilde dieren zijn, dat je ze niet mag aanraken en dat je ze zeker niet moet opjagen. Hoe lief ze ook zijn, ze kunnen ook agressief worden. Als ze contact willen, komen ze wel naar jou toe. Ik duim voor je dat je ze tegenkomt!
Nou, vlak onder Nuweiba heb ik een paar keer met een dolfijn gezwommen. Het is een heel raar verhaal: een jaar of wat geleden hebben 2 dolfijnen vriendschap gesloten met een doofstomme jongen die daar altijd zwom. En 1 van die dolfijnen is daar blijven komen, ook nadat die doofstomme jongen was vertrokken. Iets van 8 jaar geleden heb ik voor het laatst daar gesnorkeld, geweldige ervaring want de dolfijn komt tot heel dichtbij. En ik lees net op het internet dat de dolfijn Olin heet, en net een jonkie gekregen heeft.
Het is dus niet echt georganiseerd, je mag in principe de dolfijn ook niet aanraken en zo. Ik vond het een heel speciale ervaring!
olin is overleden heb ik mij laten vertellen afgelopen zomer in Dahab.René schreef:
>
> Nou, vlak onder Nuweiba heb ik een paar keer met een dolfijn
> gezwommen. Het is een heel raar verhaal: een jaar of wat
> geleden hebben 2 dolfijnen vriendschap gesloten met een
> doofstomme jongen die daar altijd zwom. En 1 van die
> dolfijnen is daar blijven komen, ook nadat die doofstomme
> jongen was vertrokken. Iets van 8 jaar geleden heb ik voor
> het laatst daar gesnorkeld, geweldige ervaring want de
> dolfijn komt tot heel dichtbij. En ik lees net op het
> internet dat de dolfijn Olin heet, en net een jonkie gekregen
> heeft.
> Het is dus niet echt georganiseerd, je mag in principe de
> dolfijn ook niet aanraken en zo. Ik vond het een heel
> speciale ervaring!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?