Wij willen in april een rondreis (nijlcruise) gaan maken in Egypte via OAD of Neckermann.
Wie kan ons aan verdere info & tips helpen ?
We willen ca 13-15 dagen gaan: incl 3 dagen strand.
Hallo,
In de maand April kan er een stevige wind waaien die de “Chamsin” wordt genoemd. = 50 dagen wind.
Er staat meestal wel wat wind in Egypte maar de laatste jaren is de Chamsin niet meer actief zoals vroeger. De laatste ‘echte en heuse’ zandstorm die ik meegemaakt heb was op 29 april 1999. Ik weet deze datum nog goed omdat mijn familie toen voor de eerste keer over was in Hurghada.
gr, Jol
Hallo,
Ik heb begin oktober een nijlcruise gedaan in Egypte; van Luxor naar Aswan en terug. Dit was een 8 daagse cruise en wij hadden de Sunrise Mahrousa. Een mooie boot, met vriendelijk en behulpzaam personeel. Alles was zeer goed verzorgt; het eten, de hutten, bar enz. enz.
Onze gids was Latif en dat was echt een supergids; duidelijke uitleg, sprak goed Nederlands en erg gezellig. Wij hadden trouwens geboekt via Neckermann reizen; de “Droomcruise”. Het enige waar wij tegenaan liepen was, dat er tussen de maaltijden door geen snacks of iets dergelijks te verkrijgen was, maar verder was het geweldig!!
Succes!!!
Ikke
Hallo Ikke,
Wij willen ook gaan via Neckermann: ook de 8 daagse droomcruise !
Wij gaan voor de 5 sterren en all inn: is er dan ook niks tussen door te eten ??
Was wel alles netjes, goed verzorgd en goed eten ???
Heb je nog handige tips voor tijdens deze reis (op de boot en tijdens de excursies)?
Bv Kleding: we gaan in april.
Zou je me willen terug mailen op mijn hotmail ???
Gr. Sylvia
Hallo Jol,
We hebben inmiddels gekozen voor de Neckermann droomcruise van 8 dagen: Luxor - Aswan.
Daarna gaan we met de trein naar Cairo voor 4 dagen en weer terug naar Luxor.
Daarna willen we 3 dagen naar Hurghana: Sunrise Holidays Resort.
Kun je je mening geven over dit Hotel ?
Heb je nog leuke tips tijdens onze rondreis ?
Wat kunnen we het beste mee nemen aan kleding: we gaan in april.
Alle tips betreft kleding en tijdens onze rondreis zijn van harte welkom !!!
Alvast hartelijk.
Zou je svp willen reageren op mijn hotmail ???
Gr. Sylvia
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?