schoenkeuze

• Ruth

As donderdag gaan we op vakantie naar Egypte. Ik ben mijn tas aan het pakken en twijfel over schoenkeuze. Het is een beetje een rare vraag. Normaal neem ik bergschoenen en teva's mee en wat nette schoenen voor uiteten. Maar nu horen we van verschillende mensen dat ze niet aanraden om open schoenen mee te nemen. Ik heb geen zin om met 4 paar schoenen te slepen, aangezien we zelfstandig een rondreis maken. Hebben jullie tips?

Bedankt!!!

• jona

Teva's zijn heerlijk daar,gewoon meenemen dus.

• Nicole

Helemaal mee eens!

Heb in september een rondreis gemaakt en had teva's, bergschoenen en een paar nette schoenen voor ‘s avonds bij me. Die nette schoenen maar 2 avonden aangehad, bergschoenen direct na aankomst al uitgetrokken en alleen bij vertrek weer aangetrokken om het gewicht van m’n tas wat te drukken.

Dus: aanrader die teva's!!

• René

Eeeeuh, misschien een domme vraag, maar wat zijn teva's?

• Gipsy

Ik weet niet wat jullie precies gaan doen in Egypte, maar -mits je niet alleen gaat hiken in de woestijn- meestal zul je geen bergschoenen nodig hebben. Zeker niet als je een min of meer traditionele rondreis maakt langs de steden, tempels, piramides en rode zee.

Ik heb ze nooit gebruikt, ook niet bij mijn woestijntochten, juist dan zijn open sandalen (teva's voor René) ideaal. Het enige nadeel is dat het misschien in deze periode te koud is in de woestijn, daarom zou ik gewoon een paar makkelijke lichte sportschoenen gebruiken. Dan hoef je niet de meeste tijd je bergschoenen mee te sjouwen.

Ik ben eigenlijk benieuwd waarom die verschillende mensen afraden om teva's mee te nemen? Zoveel plaats nemen ze toch niet in, in de bagage?

Als het is vanwege evt ongedierte: dit valt reuze mee en sandalen zijn juist een voordeel, daar kruipen bv schorpioenen niet zo gauw in.

• Ruth

Bedankt voor jullie reacties. De teva's zitten al in de tas! Over de rest denk ik nog even na.

De reis: Luxor, Aswan, Cairo, Sinai (met hopelijk mt. Sinai, vandaar ook de bergschoenen).

Meerdere kennissen raadden ons aan om geen open schoenen mee te nemen. Bij de eerste dacht ik, ach meningen verschillen ik neem mijn teva's gewoon mee. Maar bij de tweede, mensen die ook meer gereisd hebben begon ik toch te twijfelen. De reden die zij gaven was dat ze het land als vies ervaarde en open schoenen dus onhygienisch vonden (ze hebben overigens wel een fantastische vakantie gehad).

Bedankt

• Petr°

Het schijnt in het zuiden nog behoorlijk warm te zijn, dus open schoenen lijkt me het beste. En vies??? Geen last van gehad…

• Gipsy

Buiten de luxe toeristenresorts kan het zeker -in onze westerse ogen- vies zijn. Maar dat is geen reden om bergschoenen mee te sjouwen. De Mozesberg is ook heel goed te doen met een goeie sportschoen.

• jona

Het is er inderdaad vooral heel stoffig maar zeker ook vies, wij liepen in Luxor de markt helemaal tot het einde af waar bijna geen toerist meer komt en wat daar allemaal op de grong lag was niet te beschrijven, maar net als je voeten was je die Teva's af en klaar is kees.Dat is het voordeel ervan, ze mogen en kunnen tegen water.

• jeanette

hoi ruth

zelf heb ik veel plezier van mijn bergschoenen gehad. geen enkel geklier met zand in je schoene. en ga je een dagje Cairo enz doen waar je niet het zand in hoeft dan kan een open schoen. Effe proppen met een pumpje en je bent alle dagen netjes aan het diner in het hotel en op het cruise schip.

mvg

j