Naar welke plaatst moeten we als we in maart/april naar Egypte gaan????

• Nubby

Hallo! Ik heb even een vraagje, misschien dat iemand tips heeft!

In maart/april willen wij op vakantie naar Epypte, maar weet iemand welk plaatsje het meest in trek is bij de jongeren?! We gaan waarschijnlijk 9 dagen en het zou eigenlijk een zon, zee, strand vakantie moeten gaan worden, maar we houden er ook van om dingen te bezichtigen (maar ook weer een niet te culturele vakantie!) en het duiken moet je daar volgens mij ook eens gedaan hebben.

Ik hoor graag reacties van jullie!

Groeten!

• Maaike

Als ik jullie was zou ik naar Sharm gaan. Van alles was. Strand, duiken, winkelen en via de reisorganisaties aldaar kun je leuke excursies boeken naar Cairo en Dahab bijvoorbeeld zoals wij in oktober gedaan hebben. Wij zijn 1 dag naar Cairo geweest en een dag de woenstijn in en naar Dahab erg de moeite waard.

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.

• René

Het meest in trek bij jongeren is Dahab, maar dat is voor excursies richting het Nijldal niet handig. In de Sinai zelf is ook zat te doen: Catharinaklooster met Mount Mozes, Coloured Canyons, snorkelen/duiken, woestijntocht.

Als je naar Cairo en/of Luxor wilt zul je voor Hurghada moeten kiezen, niet echt de leukste plek maar als uitvalsbasis hartstikke goed. Met 5 a 6 uur rijden zit je in Luxor.