Leuke excursies...

• Sjoerd

Overmorgen vertrek ik voor 3 weken naar Egypte. Ik heb daar voor 3 weken een hotel in Hurghada. Ik ben zeker niet van plan om 3 weken in hurghada te blijven rondhangen….

Heeft iemand goeie tips voor eventuele excursies? (auto huur, binnenlandse vlucht, fietsen, nijlcruise, woestijn tocht, etc. etc…)

Alle tips zijn van harte welkom!!!!!!!

• Gipsy

Dit onderwerp is hier heel regelmatig besproken, als je de zoekfunctie gebruikt krijg je vast een uitgebreid assortiment met tips.

Gelijk heb je, om erop uit te trekken. Het is nu een goede periode voor excursies, vooral in het zuiden is de temperatuur daarvoor lekker. |in de woestijn en in Cairo kan het wat frisjes -of zelfs koud- zijn, maar altijd beter dan hier!

Fietsen of zelf autorijden wordt hier afgeraden en is ook niet algemeen gebruikelijk. Je kunt voor relatief weinig geld een taxi afhuren voor een dag ofzo, (een aanrader voor bv Cairo en andere steden langs de Nijl). Er zijn dan ook weinig verhuurbedrijven en fietsen in Hurghada te vinden volgens mij.

Als je ook in Alexandria komt, daar worden wel fietsen verhuurd en het is leuk om daar, net als de Egyptenaren tijdens hun vakantie daar doen, je fietsend te verplaatsen. Maar als je gaat fietsen (of zelf rijden), waar dan ook, doe dat alleen overdag. 's Avonds rijden (zeker als je hier niet bekend bent) in Egypte is spelen met je leven!

Ik weet niet of je mijn reaktie nog leest voor je vertrekt, maar ik wens je toch een hele fijne vakantie! Geniet ervan en laat hier nog eens horen wat je allemaal beleefd hebt.

• nicky

luxor en cairo zeker een aanrader,quad-safari